عصر خودرو

معاملات آتی و نقدی سکه زیر ذره بین؛

معامله گران طلا بر سر دوراهی

عصر بازار: قوت گرفتن احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا که طی هفته های اخیر اصلی ترین عامل افت بهای طلای جهانی به شمار می رفت، طی چند روز اخیر تحت تاثیر اتفاقات تروریستی در فرانسه قرار گرفته و همزمانی این دو رویداد کار را برای تحلیلگران و معامله گران طلا دشوار کرده است.

معامله گران طلا بر سر دوراهی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بر این اساس بهای سکه در هر پنج سر رسید فعال بازار آتی بورس کالای ایران نسبت به روز شنبه افت قیمت اندکی را تجربه کرد؛ به طوری که سکه سررسید آبان ماه با کاهش 0/04 درصدی با نرخ 917 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت 918 هزار تومان به فروش رسید که افت 0/07 درصدی را در روز پنج شنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت 920 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/02 درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل اردیبهشت با قیمت 921 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و افت 0/01 درصدی را نسبت به آخرین معامله تجربه کرد. در آخر نیز سکه تیر ماه با نرخ 934 هزار تومان و کاهش 0/02 درصدی به فروش رسید.

    این در شرایطی است که  بهای سکه در بازار نقدی طی روز یکشنبه تغییری را تجربه نکرد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت 914 هزار تومان رسید. نیم‌سکه نیز با قیمت 461 هزار تومان، ربع سکه با قیمت 248 و سکه یک گرمی با نرخ 167 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    به عقیده برخی از تحلیلگران بازار طلا، با افزایش اطمینان از رشد بهای طلا پس از اتفاقات تروریستی اخیر در فرانسه به نظر می رسد بهای سکه در بازار داخل نیز با تبعیت از بازارهای جهانی روند افزایشی در پیش بگیرد و حتی این پیش بینی وجود دارد که تغییر مسیر ناگهانی قیمت طلا، موجب افزایش یکباره تقاضای خرید شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها