عصر خودرو

وزیر انرژی عربستان :

عربستان خواستار تداوم همکاری تولیدکنندگان نفت شد

عصر بازار- وزیر انرژی عربستان گفت، تولید کنندگان جهانی نفت باید همکاری ها در زمینه تولید را بعد از اتمام مدت اجرای توافق کاهش تولید در پایان امسال ادامه دهند.

عربستان خواستار تداوم همکاری تولیدکنندگان نفت شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، وزیر انرژی عربستان گفت، تولید کنندگان جهانی نفت باید همکاری ها در زمینه تولید را بعد از اتمام مدت اجرای توافق کاهش تولید در پایان امسال ادامه دهند.

    این اولین باری است که عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان، به صورت علنی اعلام می کند که اوپک و تولید کنندگان غیراوپکی همکاری خود را بعد از سال 2018 نیز ادامه خواهند داد.

    خالد الفالح گفته، مکانیزم دقیق این همکاری ها در سال آینده هنوز مشخص نشده، اما اگر آنطور که برخی در بازار انتظار دارند میزان ذخایر نفتی در سال 2018 افزایش یابد، تولید کنندگان ممکن است ناگزیر شوند تداوم کاهش تولید در سال آینده را مورد بررسی قرار دهند.

    وی بعد از نشست کمیته مشترک نظارت بر توافق کاهش تولید در مسقط به خبرنگاران گفت: «این آمادگی وجود دارد که همکاری ها بعد از سال 2018 نیز ادامه یابد... مکانیزم (این همکاری) هنوز تعیین نشده، اما در مورد ادامه همکاری اجماع وجود دارد.»

    این کمیته متشکل از کشورهای عربستان، کویت، ونزوئلا و الجزایر به اضافه دو تولید کننده غیر اوپکی یعنی روسیه و عمان است. امارات نیز به عنوان رئیس دوره ای اوپک در نشست دیروز شرکت داشت.

    پیش از نشست فالح گفت که تمدید چهارچوب همکاری بعد از سال 2018 لزوما بدین معنا نیست که اهداف تولیدی فعلی تعیین شده برای کشورها همچنان ادامه خواهد داشت.

    بخیت الرشیدی، وزیر نفت کویت نیز گفت، نشست روز یکشنبه بر روی تبعیت اعضا از توافق فعلی تمرکز داشت و انتظار می رود بحث در مورد آینده توافق در نشست ماه ژوئن انجام گیرد.

    محمد بن حمد الرومحی، وزیر نفت عمان هم گفت، تولید کنندگان در ماه نوامبر بررسی خواهند کرد که آیا باید توافق کاهش تولید را تمدید کنند یا اینکه وارد نوع جدیدی از توافق شوند. وی بدون توضیح بیشتر گفت، عمان طرفدار یک توافق جدید است.

    فالح گفت، اقتصاد جهانی تقویت شده و کاهش عرضه نیز میزان ذخایر نفتی جهان را کاهش داده است. در نتیجه، بازار نفت در در مسیر رسیدن به توازن مجدد تا پایان سال 2018 یا در سال 2019 قرار دارد.

    برچسب ها