عصر خودرو

افزایش بی‌سابقه ۱۲۰ هزار تومانی سکه در یک ماه

عصر بازار- بررسی نوسانات قیمت سکه تمام در دهمین ماه سال جاری نشان می‌دهد که قیمت این نوع سکه در این بازه زمانی ۱۲۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده که حداقل در سال جاری اتفاق بی‌سابقه‌ای است.

افزایش بی‌سابقه ۱۲۰ هزار تومانی سکه در یک ماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بازار سکه در دهمین ماه از سال جاری با تغییر و تحول بسیار زیادی همراه شد و به شکل بی سابقه‌ای در سال 1396 با جهش قیمتی روبرو شد.

    سکه تمام طرح جدید در ابتدای دی ماه حدود یک میلیون و 396 هزار تومان در بازار قیمت داشت. بررسی روند قیمتی این سکه نشان می‌دهد که شیب حرکتی آن در بیشترین روزهای دی ماه حرکت صعودی را سپری کرده است.

    در همان دهه اول دی ماه، قیمت سکه تمام به یک میلیون و 443 هزار تومان رسید و 47 هزار تومان افزایش را تجربه کرد.

    در دهه دوم دی ماه نیز همین وضعیت ادامه یافت؛ به گونه‌ای که سکه تمام در 13 دی ماه به یک میلیون و 500 هزار تومان رسید که رکورد این نوع سکه را در سال جاری شکست. البته تقریبا در روزهای بعد قیمت ها تغییر محسوسی پیدا نکرد و مقداری هم کاهشی شد.

    در اواخر دی ماه شیب افزایش قیمت سکه تندتر شد و به یک میلیون و 515 هزار تومان رسید و در نهایت این نوع سکه دی ماه را با نرخ یک میلیون و 519 هزار تومان به پایان رساند.

    در مجموع طی دهمین ماه سال جاری قیمت سکه حدود 120 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده است که این میزان افزایش نرخ در یک ماه، دست کم در سال جاری بی سابقه بوده است.

    همچنین نیم سکه 684 هزار تومان در ابتدای ماه عرضه شد که در انتهای ماه به 739 هزار تومان رسید تا این نوع سکه در دهمین ماه سال 55 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده باشد.

    از سوی دیگر ربع سکه ابتدای ماه را با نرخ 397 هزار تومان آغاز کرد و آخر ماه را با نرخ 437 هزار تومان به پایان برد که افزایش 40 هزار تومانی قیمت در یک ماه را تجربه کرده است.

    همچنین سکه گرمی در ابتدای دی ماه 262 هزار تومان قیمت داشت که در پایان ماه به 284 هزار تومان رسید که افزایش 20 هزار تومانی داشته است.

    قیمت سکه به طور معمول از دو شاخص تاثیر می‌پذیرد. یکی قیمت طلای جهانی و دیگری قیمت ارز. قیمت طلای جهانی در یک ماه گذشته با روند افزایشی روبرو بوده است اما این افزایش قیمت شیب کندی داشته و چندان در بازار محسوس نبوده است.

    به نظر می‌رسد افزایش قیمت سکه بیش از هر چیز تحت تاثیر قیمت دلار صورت گرفته است. دلار آمریکا طی یک ماه گذشته با جهش زیاد نرخ مواجه شد؛ به طوری که روز گذشته (یکم بهمن ماه)  برای اولین بار از 4700 تومان هم عبور کرد تا به تبع آن قیمت سکه هم رکوردشکنی کند.

    برچسب ها