عصر خودرو

ضرر ۱۱.۳ میلیارد دلاری شرکت‌ها و دولت‌ها از ارزهای رمزنگار

عصر بازار- بر اساس تازه‌ترین تحقیقات انجام گرفته مشخص شد که شرکت‌ها و دولت‌ها در کمتر از ۱۰ سال اخیر بیش از ۱۱ میلیارد دلار بواسطه ارزهای رمزنگار ضرر کرده‌اند.

ضرر ۱۱.۳ میلیارد دلاری شرکت‌ها و دولت‌ها از ارزهای رمزنگار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، توسعه ارزهای دیجیتال و جذابیت آن منجر به هدف جرائم سایبری شده‌اند و از طرفی هم بازار پر سودی را برای شرکت‌های امنیت رایانه ایجاد کرده اند.

    در همین حال شرکت لِکس سوکولین، پیشگام جهانی در استراتژی فین تک اعلام کرد که در کمتر از یک دهه اخیر، هکرها به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون دلار بیت کوین و رقیب آن یعنی اتریوم را سرقت کرده اند. البته بررسی ها نشان می دهد که تا پایان سال 2017 میلیادی میزان سرقت ارزهای رمزنگار بیشتر خواهد بود.

    این در حالی است که اگر تمام هزینه وارد شده به شرکت ها و دولت ها را که به دلیل هک شدن ارزهای رمزنگار و فرار مالیاتی آن به دلیل فروش و انجام تراکنش های غیر قانونی در نظر بگیریم، رقمی معادل 11 میلیارد و 300 میلیون دلار خواهد بود.

    رقم اعلام شده شبیه به یک صنعت، با درآمد سالانه 200 میلیون دلار است و هکرها بیش از 14 درصد از عرضه بیت کوین و اتریوم را به مخاطره انداخته اند.

    به گفته کارشناسان این شرکت، اکوسیستم بلاک چین برای ردیابی تراکنش ارز رمزنگار آسیب پذیر است و با یورش شرکت ها و سرمایه گذاران به ارزهای رمزنگار و عدم سیستم حفاظتی مطمئن، انتظار می رود که ضررهای ثبت شده در این حوزه بیشتر شود.

    برچسب ها