عصر خودرو

بازار با حجم اندک رو به رو شد

شاخص کل بورس روی مرز ۶۳ هزار واحد

عصر بازار: بازار سهام امروز زیر سایه تکاپوی بازار سازها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری شاهد رشد ارزش و حجم معاملات در بازار نقدی بود.

شاخص کل بورس روی مرز ۶۳ هزار واحد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 25 آبان ماه 94 با 15 واحد افزایش روی عدد 63 هزار و 99 واحد ایستاد.

    شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با 6 واحد افزایش عدد 24 هزار و 574 واحد را تجربه کرد.

    شاخص سهام آزاد شناور نیز با 5 واحد رشد عدد 70 هزار و 73 واحد را به نمایش گذاشت، شاخص بازار اول، اما در حالی با افت 3 واحدی به عدد 43 هزار و 795 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 119 واحد افزایش به ثبت رقم 140 هزار و 98 واحد برای خود رضایت داد.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس با یک واحد کاهش عدد 705 واحد را تجربه کرد.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی 3 شرکت پتروشیمی جم با 19 واحد، فولاد مبارکه اصفهان با 17 واحد و تاپیکو با 15 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل نماد معاملاتی 3 شرکت بانک پاسارگاد با 11 واحد، سیمان بهبهان با 9 واحد و سرمایه‌گذاری غدیر با 7 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، امروز ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 110 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 520 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 40 هزار و 24 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان اصفهان، نوسازی ساختمان تهران، حق تقدم خرید سهام صنایع ریخته‌گری ایران، بانک گردشگری، پتروشیمی ممسنی از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های لیزینگ خودروی غدیر و معدنی دماوند متوقف شدند.

    بنابر این گزارش، طی معاملات امروز در نماد معاملاتی بانک مهر اقتصاد، بیش از 233 میلیون سهم به ارزش 26 میلیارد و 748 میلیون تومان از کد سهامدار عمده با کدهای درون گروهی جابه جا شد.

    در نماد معاملاتی پتروشیمی مبین نیز هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بیش از 61 میلیون سهم را به ارزش 18 میلیارد و 412 میلیون تومان کد به کد کرد.

    در نماد معاملاتی بیمه کوثر اما بیش از 11 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد و 400 میلیون تومان کد به کد شد.

    امروز همچنین در نمادهای معالملاتی داروپخش 3 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان، نفت ایرانول به تعداد 3 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد و 600 میلیون تومان از سوی حقوقی‌های خود با کد به کد شدن سهام روبرو بودند.

    بر اساس این گزارش، در نماد معاملاتی ایران خودرو نیز پس از موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه 78 درصدی این شرکت از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران با افزایش تقاضا به‌ویژه از سوی خریداران حقیقی همراه شد، امروز روند معاملات این سهم متعادل و با معامله 25 میلیون سهمی به ارزش 25 میلیون تومان بود.

    در نماد «شپلی» نیز امروز علیرغم تداوم عرضه‌های حقیقی و حقوقی اما افزایش تقاضا به تداوم رشد غیر منطقی این سهم کمک کرد.

    در نماد معاملاتی قند نیشابور نیز سرمایه‌گذاری دلیران پارس همچنان عرضه کننده این سهم با هدف بهینه‌کردن پرتفوی است.

    بنابراین گزارش، بازار سهام امروز روندی متعادل داشت با این تفاوت که افزایش دفعات و رشد نسبی حجم معاملات نسبت به روزهای گذشته اندکی به تابلوی معاملات امروز رونق بخشید.

    به نظر می‌رسد با توجه به سررسید موعد تسویه‌های اعتباری، معاملات پرحجمی طی یکی دو روز آینده در بازار سهام شاهد باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها