عصر خودرو

چین قوانین بانکی را سخت تر می کند

عصر بازار- چین اعلام کرد در سال جاری میلادی قصد دارد قوانین سخت تری برای بانک ها و نهادهای مالی این کشور در نظر گیرد.

چین قوانین بانکی را سخت تر می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، کمیسیون مقررات بانکی چین در بیانیه ای که روزنامه چاینا دیلی به آن پرداخته آورده است در سال 2018 میلادی نظارت بر بانک ها تشدید خواهد شد.
    این کمیسیون افزوده است همه بانک ها و نهادهای مالی باید با دقت فعالیت های تجاری را نظارت کرده و از اعطای بی رویه وام های بانکی خودداری ورزند و مخاطرات مالی را کنترل کنند.
    چین البته سال گذشته میلادی هم مقررات بسیار سختی برای نهادهای مالی در نظر گرفت و نزدیک به 450 میلیون دلار، نهادها و بانک های خاطی را جریمه و 270 نفر را نیز مجازات کرد.
    انتظار می رود از سال جاری میلادی بر اساس دستور دولت و حزب حاکم مبارزه با اقدامات ناقض مقررات بانکی در یک دوره سه ساله شروع شود.
    اداره تبادلات ارزی چین هم اعلام کرده بود برای مبارزه با تروریسم از سال نو میلادی مقررات ویژه ای را برای بانک ها در خصوص خدمات ارزی به چینی ها در نظر گرفته است به طوری که شهروندان چینی از این پس در خارج از کشور می توانند مبالغ محدودی در حدود 100 هزار یوان معادل 15 هزار دلار را به صورت نقدی از بانک دریافت کنند.
    دولت در تلاش است تا از خروج ارز از کشور جلوگیری کند و از مدتی قبل تدابیر سخت تری برای شهروندان در نظر گرفته شده است تا نتوانند سرمایه های ارزی را از کشور خارج کنند.
    در همین حال بر اساس مقررات موجود اتباع این کشور در داخل چین فقط می توانند در طول سال نزدیک به 50 هزار دلار پول مبادله کنند و بیش از این مقدور و قانونی نخواهد بود.
    اداره تبادلات ارزی چین در این بیانیه تاکید کرده است که اگر کسی بخواهد بیشتر از مبلغ 15 هزار و 300 دلار دریافت کند، بانک جلوی برداشت را خواهد گرفت.
    آمار نشان می دهد که در سال 2016 میلادی نزدیک به 80 درصد از دارندگان کارت های بانکی چین نزدیک به 30 هزار یوان پول نقد را با ارز در خارج از کشور مبادله کرده اند که با این حساب مقررات جدید که از ابتدای سال لازم الاجرا شده است، برای آنها دست و پا گیر نخواهد بود.

    برچسب ها