عصر خودرو

هشدار آژانس بین‌المللی انرژی در مورد رشد انفجاری تولید نفت آمریکا

عصر بازار- آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد رشد «انفجاری» تولید نفت آمریکا در سال جاری میلادی به دلیل افزایش قیمت ها، احتمالا موجب خنثی شدن کاهش بیشتر تولید نفت ونزوئلا خواهد شد.

هشدار آژانس بین‌المللی انرژی در مورد رشد انفجاری تولید نفت آمریکا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، آژانس بین المللی انرژی در اولین گزارش خود در سال 2018 اعلام کرد، رشد «انفجاری» تولید نفت آمریکا در سال جاری میلادی به دلیل افزایش قیمت ها، احتمالا موجب خنثی شدن کاهش بیشتر تولید نفت ونزوئلا خواهد شد.

    آژانس بین المللی انرژی همچنین در این گزارش پیش بینی خود از رشد تولید نفت تولید کنندگان غیراوپکی را 100 هزار بشکه نسبت به گزارش قبلی اش افزایش داده و به 1.7 میلیون بشکه در روز رسانده است. آژانس همچنین هشدار داده که به دلیل وضعیت های نامشخص ژئوپلتیک و ریسک های متوجه صنعت نفت ونزوئلا سال 2018 می تواند یک سال «پرنوسان» برای بازار نفت باشد.

    در این گزارش همچنین آمده است: «عامل مهم تاثیر گذار در بخش عرضه نفت در سال 2018 رشد سریع تولید نفت آمریکاست... رشد انفجاری در آمریکا و افزایش قابل توجه تولید در کانادا و برزیل بسیار بیشتر از کاهش های قابل توجه احتمالی در تولید ونزوئلا و مکزیک خواهد بود.»

    آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده که تولید نفت خام آمریکا در سال جاری 1.35 میلیون بشکه در روز افزایش یابد که 240 هزار بشکه در روز بیشتر از پیش بینی قبلی است.

    آژآنس همچنین گفته که با توجه به بدهی های دولت ونزوئلا و وضعیت وخیم شبکه نفت این کشور ممکن است تولید این کشور بیش از 270 هزار بشکه سال گذشته کاهش پیدا کند.

    با این وجود، آژانس بین المللی انرژی «نشانه مثبتی از باز کردن شیرهای نفت (توسط اوپک) برای کاستن از روند افزایش قیمت» جهت «جبران کاهش شتابان عرضه نفت ونزوئلا» مشاهده نمی کند.

    برچسب ها