عصر خودرو

معرفی ۲۵ گروه سرمایه گذاری چینی به ایران از سوی سازمان میراث فرهنگی

عصر بازار- نماینده دفتر اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهر شانگهای چین از معرفی ۲۵ گروه سرمایه گذاری چینی برای انجام فعالیت های اقتصادی در ایران طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: اشتغالزایی برای نیروهای کار ایرانی، مطالبه نخست ما در همه مشاوره هاست.

معرفی ۲۵ گروه سرمایه گذاری چینی به ایران از سوی سازمان میراث فرهنگی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا, حسین خلیفی اظهار کرد: فعالیت این دفتر از سال 2010 در عرصه های فرهنگی و معرفی ایران آغاز شده، اما نماینده اطلاع رسانی از سال 2014 استقرار یافته است.
    به گفته وی، دفتر اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهر شانگهای همواره سعی داشته تا بستری فراهم کند تا چینی ها برای افزایش شناختشان از ایران به آن مراجعه کنند و به آنان مشاوره های مناسب بویژه برای سرمایه گذاری در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بدهد.
    خلیفی خاطرنشان کرد: این دفتر به مدیریت سرمایه گذاران چینی پرداخته و اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار می دهد تا به طرف هایی که آنها خواهانشان هستند، معرفی کنند؛ اما انعقاد قرارداد نهایی بر عهده خودشان خواهد بود.
    وی با اشاره به معرفی ایران در خاک چین به عنوان رسالت دیگر این دفتر، بیان داشت: ماهانه چندین همایش و سمینار مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و غیره در شانگهای برگزار می شود، در این همایش ها این دفتر به معرفی جمهوری اسلامی ایران و قابلیت ها و پتانسیل های فراوان آن می پردازد.
    نماینده دفتر اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شانگهای اظهار داشت: سرمایه گذاری در ایران در زمینه های مختلف رو به رشد است، اما در برخی موارد چینی ها گرچه در آغاز کار با شور و اشتیاق فراوان وارد عرصه می شوند، اما در نهایت نمی توانند مشاوره های خوبی دریافت کنند، زیرا واسطه هایی که به آنها مراجعه می کنند نمی توانند به خوبی راهنمایی کنند یا در پاره ای موارد نیت های دیگری در سر می پرورانند.
    وی تصریح کرد: اکنون هم دولت و هم بخش خصوصی آمادگی و اشتیاق کار با چینی ها را دارند.
    خلیفی یادآور شد: در یک سال گذشته حدود 25 گروه سرمایه گذاری از سوی این دفتر به ایران معرفی و آورده شده که بطور عمده در زمینه های ساخت بزرگراه ها، ساخت خطوط ریلی، هتل سازی، انرژی های نو و غیره بوده است.
    وی بطور نمونه به آماده شده پیش قرارداد همکاری یک شرکت چینی با استانداری خوزستان اشاره کرد که مقرر شده در قالب قرارداد BOT ساخت بزرگراه 270 کیلومتری بین اهواز و اصفهان را در دستور کار قرار دهد که در این رهگذر، از نیروی کار ایرانی استفاده خواهند کرد.
    نماینده دفتر اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شانگهای تاکید کرد: مطالبه نخست این شرکت در همه مشاوره هایی که به چینی ها و شرکت های چینی ارائه می دهد، اشتغالزایی برای نیروی کار ایرانی است.
    جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین به عنوان 2 کشور موثر و دارای سابقه تاریخی و تمدنی در دو سوی آسیا، همواره دارای مناسبات معین و مثبت فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دو جانبه بوده اند.
    چین با جمعیت یک میلیارد و 300 میلیون نفری دومین اقتصاد بزرگ جهان و یکی از بزرگترین کشورهای مولد گردشگری جهان است و از این نظر در زمره بازارهای هدف اولویت دار بسیاری از کشورها قرار دارد.
    امروز چین در صدر کانون های تاثیرگذار در حوزه گردشگری قرار دارد.
    بر اساس گزارش موسسه تحقیقات تور چین، در نیمه نخست سال 2016 حدود 64 میلیون نفر از چین سفر کرده اند و بر اساس پیش بینی بانک آمریکا تا سال 2019 حجم گردشگری خروجی چین به 173 میلیون نفر می رسد که این تعداد 173 میلیارد دلار نیز هزینه خواهند کرد. بر همین اساس نفوذ به بازار پر رونق گردشگری چین و جذب و ترغیب گردشگران چینی برای سفر به ایران می تواند جزو برنامه های مهم و استراتژیک بازاریابی گردشگری قلمداد شود.
    در این پیوند، روز گذشته (پنجشنبه) همایش بین المللی «چشم انداز توسعه روابط ایران و چین با محوریت گردشگری و تجارت» در تهران برگزار شد که نظر دارد به صورت کاملا منسجم و تخصصی به بررسی این مهم پرداخته و با ارائه راهکارهای اثربخش به ارگان های دولتی و فعالان بخش خصوصی، دیدگاهی صحیح و واقع گرایانه از فرصت های پیش رو در ایران بدهد.

    برچسب ها