عصر خودرو

برنامه صندوق ضمانت صادرات تا پایان سال حمایت ۲میلیارد دلاری صادرکنندگان است

عصر بازار- رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران از برنامه ریزی برای حمایت ۲ میلیارد دلاری صادرکنندگان تا پایان امسال خبر داد.

برنامه صندوق ضمانت صادرات تا پایان سال حمایت ۲میلیارد دلاری صادرکنندگان است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «سیدکمال سیدعلی» امروز (چهارشنبه) در نشست کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اعلام کرد حمایت 2 میلیارد دلاری از صادرکنندگان در قالب پوشش های بیمه ای و ضمانتی صندوق صورت می گیرد.
    وی به افزایش حدود 70 درصدی عملکرد پوششی این صندوق در پارسال اشاره کرد.
    سیدعلی درباره حمایت از شرکت های کوچک و متوسط صادراتی اعلام کرد: بتازگی در پی امضای تفاهمنامه ای با سازمان شهرک های صنعتی ایران در نظر داریم توانمندی های این بخش از صنایع را برای کمک به توسعه و گسترش صادرات غیرنفتی فعال کنیم.
    به گفته وی، برای گسترش چتر حمایتی صندوق، تنوع بخشی به خدمات با توجه به نیاز روز مشتریان و طراحی خدمات جدید در نظر است.
    کمک به صادرات کالاها از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.
    پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».
    صندوق ضمانت صادرات ایران با همکاری کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) به عنوان تنها شرکت دولتی بیمه اعتبار صادراتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1352 تاسیس شد و فعالیت خود را زیر نظر مرکز توسعه صادرات ایران آغاز کرد اما به دلایلی فعالیت آن متوقف شد.
    این صندوق در سال 1373 دوباره فعال شد تا به صادرکنندگان در بازیافت موقعیت تجاری خود که در اثر هشت سال جنگ تحمیلی مختل شده بود کمک کرده و موجبات افزایش درآمدهای غیرنفتی را فراهم آورد.
    این صندوق به پشتوانه حمایت های مالی دولت علاوه بر پوشش خطرپذیری های سیاسی و تجاری صادرات، با صدور انواع ضمانتنامه اعتباری، به تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان نیز کمک می کند.

    برچسب ها