عصر خودرو

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران:

تک نرخی شدن ارز شفافیت اقتصادی به دنبال دارد

عصر بازار- لاهوتی گفت: رانت و فساد مالی اقتصاد کشور را آزار می‌دهد، به همین دلیل تک نرخی شدن ارز به شفافیت اقتصادی کمک شایانی می‌کند.

تک نرخی شدن ارز شفافیت اقتصادی به دنبال دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمد لاهوتی عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه دو نرخی بودن ارز به اقتصاد کشور آسیب می‌زند، اظهار کرد: چندنرخی بودن ارز نابرابری اقتصادی را به دنبال دارد و با قرار دادن منابع مالی در اختیار افراد خاص، عدم دسترسی سایر فعالان اقتصادی را به همراه خواهد داشت و آنها را از حق طبیعی خود برای رقابت سالم محروم می‌سازد.

    وی با بیان اینکه رانت و فساد مالی اقتصاد کشور را آزار می‌دهد، افزود: برای برقراری عدالت اقتصادی، ارز باید تک نرخی شود، چرا که تک نرخی شدن ارز باعث شفافیت اقتصادی می‌شود.

    رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به اینکه شرایط برای تک نرخی شدن ارز فراهم است، تصریح کرد: تک نرخی نشدن ارز و تمدید 6ماه یکبار  آن از سوی بانک مرکزی در دولت یازدهم و دوازدهم، به دلیل محافظه کاری بیش از حد بانک مرکزی بوده است، در حالی که صادرات و واردات در وضعیت مثبتی است و کافیست با یک مدیریت صحیح، ارز‌های صادراتی در اختیار واردات قرار گیرد.

    عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، گفت: نرخ ارز در لایحه بودجه فرضی است و برای تبدیل ریال به دلار برای هزینه‌های جاری و عمرانی صورت می‌گیرد؛ اما دولت از لحاظ قانونی الزامی برای فروش به نرخ تعیین شده در لایحه بودجه ندارد و مجلس برای دولت مدیریت شناور نرخ ارز را در نظر گرفته است.

    وی ادامه داد: افزایش نرخ ارز در راستای یکسان سازی امری صحیح است، اما بهتر است نرخ فرضی نزدیک به واقعیت‌های اقتصادی باشد.

    عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با ابراز امیدواری از تک نرخی شدن ارز، اذعان کرد: واقعی شدن نرخ ارز براساس فرمول‌ها و قوانین برنامه چهارم و پنج احکام دائمی برنامه ششم یکی از تکالیف دولت است که امیدواریم دولت آن را اجرا کند.

    لاهوتی در پایان تأکید کرد: شوک افزایش نرخ ارز اقتصاد کشور را مختل می‌کند، به همین دلیل دولت نهم، دهم و یازدهم این موضوع را پذیرفتند و در اجرا مسکوت ماند و نتیجه‌اش این شد که فنر ارز از یک جا رها می‌شود و مانند دوماه گذشته و اواخر دولت دهم باعث تنش ارزی می‌شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو