عصر خودرو

خوانساری عنوان کرد:

دولت نگران اتفاقات ناگوار ارزی

عصر بازار: رئیس اتاق تهران گفت: دولت نگران است در شرایطی که تحریم‌ها به صورت کامل برداشته نشده، اگر ارز را تک نرخی کند، آنگاه اتفاقات ناگواری رخ دهد.

دولت نگران اتفاقات ناگوار ارزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، مسعود خوانساری درباره نوسانات اخیر ارزی گفت: افزایش نرخ ارز در روزهای گذشته هنوز نگران کننده نیست و اگر اکنون قیمت ارز به صورت تدریجی و با شیب کم، بالا نرود، حتما فنری که در سال‌های گذشته به دلیل ثابت بودن قیمت فشرده شده است، به یکباره رها می‌شود و به طور قطع، آثار مخربی هم در اقتصاد ایران به جای خواهد گذاشت.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران افزود: تورم 40 درصدی سال 92 و 20 درصدی سال 93 هنوز خود را در نرخ ارز نشان نداده است و بر این اساس، اگر دولت به موقع تدبیر نکند، این افزایش‌های تدریجی جای نگرانی دارد. به همین دلیل دولت باید قیمت واقعی ارز را مبنا قرار داده و برای آن تدابیر لازم را اتخاذ کند، در غیر این صورت ممکن است دومرتبه اتفاقات سال 90 در بازار ارز تکرار شود.

    وی تصریح کرد: اگر در شرایط کنونی قیمت ارز به یکباره بالا نمی رود، به خاطر این است که اقتصاد ایران کاملا در رکود قرار گرفته و در بازار رکودی هم تقاضایی برای ارز وجود ندارد؛ بنابراین اگر رونقی در بازار و اقتصاد ایجاد شود، طبیعی است که قیمت ارز هم بالا می رود.

    به گفته خوانساری، دولت نگران است در شرایطی که تحریم‌ها به صورت کامل برداشته نشده، اگر قیمت ارز را تک نرخی کند، آنگاه اتفاقات ناگواری رخ دهد، چراکه هنوز به درستی نمی‌داند که چقدر درآمد ارزی دارد و بنابراین اگر قیمت را گران کند و بعد هم نتواند آن را کنترل کند، بازار به شدت بر هم می ریزد، بنابراین هرچه زودتر باید تدابیر لازم برای جلوگیری از رها شدن یکباره فنر ارز را صورت دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها