عصر خودرو

رئیس هیات مدیره سابق شرکت مخابرات :

مخابرات بیش از ۶۵درصد سهم بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات را در اختیار دارد

عصر بازار- رئیس هیات مدیره سابق شرکت مخابرات ایران به تلاش برای بزرگ تر کردن سهم مخابرات در بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اشاره کرد و گفت:مخابرات بیش از ۶۵درصد سهم بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات را در اختیار دارد.

مخابرات بیش از ۶۵درصد سهم بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات را در اختیار دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، برات قنبری در مراسم معرفی مدیرعامل، هیات مدیره شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار ایران افزود: تلاش می شود سهم مخابرات در بازار آی.سی.تی به سه برابر افزایش یابد .
    وی از تلاش برای حداقل 2 برابر کردن بازار آی.تی ایران خبر داد و ادامه داد:باید برای بیش از 6 برابر کردن بازار فناوری اطلاعات تلاشی بیش از پیش بکار گرفت.
    قنبری با بیان اینکه مخابرات در تحول های آتی کشور نقش بسزایی خواهد داشت، خاطرنشان ساخت: مخابرات اکنون توانسته سبک زندگی آینده مردم ایران را تغییر دهد به گونه ای که بدون وجود مجموعه ارتباطی زندگی مردم با اختلال مواجه خواهد شد که نمونه آن در روزهای اخیر و با محدود شدن تعدادی از شبکه های اجتماعی رخ داد.
    رئیس سابق هیات مدیره مخابرات به تدوین برنامه رهنگاشت پنج ساله این شرکت اشاره کرد و گفت:برنامه یکپارچه سازی بخش ثابت که قدم نخست آن برداشته شده است و اکنون در مرحله آخر قرار دارد.
    وی از تلاش برای آغاز شدن یکپارچه سازی بخش سیار و ثابت به زودی خبر داد و افزود: یکپارچه سازی این دو بخش بسیار مهم است که باید عملیاتی شود.
    قنبری خاطرنشان ساخت: تحقق برنامه های مخابرات ایران نیاز به سرمایه گذاری بیش از 16 میلیارد دلاری دارد که باید برای تحقق آن تلاش کرد.
    رئیس هیات مدیره مخابرات چالش اصلی مخابرات را افزایش تراز ارزی عنوان کرد و گفت: اکنون تراز منفی یک میلیارد دلاری مقابل این شرکت قرار دارد که با تلاش باید آن را برطرف کرد.
    محمدجواد آذری جهرمی در احکام جداگانه ای ساسان جباری را به عنوان نماینده سهام دولت و ابراهیم یافتیان به عنوان نماینده سهام عدالت در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران منصوب کرد.
    اکنون 50 به علاوه یک درصد سهم شرکت مخابرات ایران متعلق به شرکت توسعه اعتماد مبین است و بقیه آن در اختیار نمایندگان دولت جمهوری اسلامی ایران، شرکت های کارگزاری سهام عدالت، کارکنان شرکت مخابرات ایران و سایر سهامداران حقیقی و حقوقی قرار دارد.
    بر اساس آخرین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور در بازه زمانی ابتدای سال 1386 تا انتهای شهریورماه امسال در حالی به رقم 38.69 درصد رسید که در سال 1386 این ضریب 33.43 درصد و در پایان خردادماه امسال 38.61 بود.
    تعداد تلفن های ثابت دایری کشور تا پایان خردادماه امسال 30 میلیون و 590 هزار و 323 شماره و تا پایان پارسال 30 میلیون و 506 هزار و 633 شماره بود.
    البته رسیدن ضریب نفوذ تلفن ثابت به عدد 38.69 نشان دهنده آن است که با وجود توسعه تلفن همراه در کشور و توزیع بیش از 165 میلیون سیم کارت هنوز تلفن ثابت جایگاه خود را در بین مردم از دست نداده و همچنان وسیله ای محبوب برای ارتباط مردم با یکدیگر است.
    تعداد مشترک پهن باند ثابت کشور تا پایان شهریورماه امسال در حالی به 10 میلیون و 490 هزار و 118مشترک رسیده که این تعداد تا پایان اسفندماه پارسال 9 میلیون و 408 هزار و 23 مشترک بوده است.
    تعداد تلفن همگانی کشور نیز تا پایان خردادماه امسال 115 هزار و 550 دستگاه و تا پایان سال 1395 حدود 115هزار و 764 دستگاه بود که این امر نشان از کاهش تعداد دستگاه های تلفن همگانی در کشور در رقابت با تلفن همراه است.
    تازه ترین گزارش دفتر بررسی های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شمار روستاهای دارای تلفن خانگی را 48 هزار و 976 روستا اعلام کرده در حالی که این تعداد تا پایان اسفندماه پارسال 49 هزار و 29روستا بوده است.

    برچسب ها