عصر خودرو

نماینده پارلمان قرقیزستان:

حذف دلار از چرخه روابط اقتصادی به مصلحت جهان اسلام است

عصر بازار- نماینده پارلمان قرقیزستان گفت: حذف دلار از چرخه روابط اقتصادی میان کشورهای اسلامی به مصلحت جهان اسلام است.

حذف دلار از چرخه روابط اقتصادی به مصلحت جهان اسلام است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، پارخت تولندی اف امروز- دوشنبه- در حاشیه برگزاری نشست کمیته عمومی اتحادیه مجالس سازمان همکاری های اسلامی از ایران به دلیل سازماندهی بسیار مناسب این کنفرانس تشکر کرد و افزود: توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان کشورهای اسلامی بسیار ضروری است و یکی از سیاست های قرقیزستان نیز توسعه این روابط با کشورهای مسلمان است.
    نماینده پارلمان قرقیزستان در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا حذف دلار می تواند کمکی به توسعه روابط اقتصادی میان کشورهای اسلامی کند، اظهار داشت: قطعا کشورهای مسلمان باید به سمت حذف دلار از روابط تجاری خود رفته و واحد پول دیگری را انتخاب کنند تا روابط به نفع مصالح جهان اسلام باشد.
    تولندی اف ادامه داد: نه تنها حذف دلار خوب است بلکه ضروری نیز است چرا که توسعه روابط تجاری میان کشورهای اسلامی صرفا باید به نفع آنها باشد و منفعتی برای کشوری همچون آمریکا نداشته باشد.
    به گزارش خانه ملت، نماینده پارلمان قرقیزستان در ادامه، برگزاری کنفرانس اتحادیه مجالس سازمان همکاری اسلامی را یکی از ظرفیت های توسعه روابط تجاری دانست و خاطرنشان کرد: قطعا در حاشیه این کنفرانس از کشورهای دیگر می‌خواهیم روابط خود را توسعه داده و واحد پول دیگری را برای تجارت برگزینند.
    کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از شنبه این هفته به مدت پنج روز در هتل اسپینانس تهران شروع به کار کرده است، در روز اول و دوم این کنفرانس جلسات کمیته های مختلف از جمله کمیته دائمی فلسطین، جلسه مشاوره دبیران کل عضو پارلمان ها، نشست مشورتی گروه عرب، کمیته تخصصی امور سیاسی و روابط خارجی، کمیته تخصصی حقوق بشر، زنان و امور خانواده، کمیته دائمی تخصصی امور حقوقی و فرهنگی، گفت وگوی تمدن ها و مذاهب و کمیته دائمی تخصصی امور اقتصادی و محیط زیست برگزار شد.
    بیستمین جلسه کمیته عمومی سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی امروز با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
    در این اجلاس از 54 کشور عضو سازمان همکاری های اسلامی دعوت شده بود که 44 کشور در اجلاس ایران حضور یافته اند.
    16 رییس مجلس و 14 نایب رییس در این اجلاس حضور می یابند و بقیه شرکت کننندگان در این اجلاس در سطح رییسان گروه دوستی پارلمانی و نمایندگان پارلمان های کشورهای اسلامی هستند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو