عصر خودرو

نماینده مردم بندرعباس در مجلس :

پرونده واگذاری آلومینیوم المهدی دوباره به جریان افتاد

عصر بازار- نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: خریدار آلومینیوم المهدی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از تعهدات خود را انجام نداده و اقساط خود را به صورت منظم پرداخت نکرده است.

پرونده واگذاری آلومینیوم المهدی دوباره به جریان افتاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، احمد مرادی در تشریح نشست کمیسیون اصل 90 با دستور کار بررسی پرونده آلومینیوم المهدی و هرمزال گفت: این جلسه با حضور نماینده دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، نماینده سازمان خصوصی سازی و مدیرعامل سازمان ایمیدرو برگزار شد که موضوع واگذاری آلومینیوم المهدی در این نشست مطرح شد و بنده توضیحی درباره مسائل و مشکلات این واگذار از ابتدای شکل‌گیری قرارداد تاکنون ارائه دادم.

    نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان اینکه تمامی اعضای حاضر در جلسه اعم از نماینده دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و ایمیدرو، کمیسیون اصل 90 تأکید داشتند که ملاحظات قانونی در این واگذاری رعایت نشده است، افزود: مقرر شد کمیسیون اصل 90 گزارشی درباره واگذاری آلومینیوم المهدی تهیه کند و در صورت ضرورت این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت شود.

    سازمان خصوصی سازی باید یک طرفه قرارداد را فسخ کند

    وی ضمن ابراز خرسندی از بررسی مجدد پرونده آلومینیوم المهدی به خانه ملت گفت: سازمان ایمیدرو گزارشی در این نشست ارائه داد که خریدار به تعهدات خود عمل نمی‌کند، حدود 300 میلیارد تومان از تعهدات خود را انجام نداده و اقساط خود را به صورت منظم پرداخت نکرده است.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بر اساس متن قرارداد، سازمان خصوصی‌سازی باید یک طرفه قرارداد را به دلیل عدم اهلیت خریدار و عدم ایفای تعهدات خود فسخ کند، تصریح کرد: کمیسیون اصل 90 تا زمان حصول نتیجه موضوع پرونده واگذاری آلومینوم المهدی را پیگیری می‌کند.

    برچسب ها