عصر خودرو

ضرر ۵۰۰ میلیارد پوندی اتحادیه اروپا از عدم توافق با انگلیس

عصر بازار- همزمان با مذاکرات امضای پیمان توافق تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و انگلیس، گزارش جدیدی منتشر شد که نشان می‌دهد عدم توافق با لندن، ۵۰۰ میلیارد پوند هزینه برای این بلوک خواهد داشت.

ضرر ۵۰۰ میلیارد پوندی اتحادیه اروپا از عدم توافق با انگلیس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، در شرایطی که بروکسل به دنبال انتقال مرکز مالی از لندن به عنوان یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های خود است، رئیس بانک مرکزی آلمان ناچار شد اذعان کند که درباره مخاطرات مهاجرت ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (بریگزیت) اغراق شده است.

    برخی از اقتصاددانان طرفدار برگزیت پیش‌بینی کرده‌اند که با خروج انگلیس از مذاکرات تجاری، بریتانیا 651 میلیارد پوند سود خواهد کرد و اتحادیه اروپا 507 میلیارد پوند ضرر خواهد کرد.

    سر پاتریک مینفورد - از مشاوران اقتصادی وزارت خزانه‌داری در زمان مارگارت تاچر، با استفاده از یک مدل تجاری کلاسیک، پیش‌بینی کرده است که اگر انگلیس بدون رسیدن به توافقی در نهم مارس 2019 از عضویت اتحادیه اروپا خارج شود، تولید ناخالص داخلی این کشور 9 درصد افزایش خواهد یافت که به یک سود 180 میلیارد پوندی برای این کشور بالغ می‌شود.

    بنا بر پیش‌بینی مینفورد، چنانچه انگلیس مطابق قوانین سازمان تجارت جهانی عمل کند، با اعمال تعرفه برروی محصولات تولید کنندگان اتحادیه اروپا، 433 میلیارد پوند دیگر درآمد کسب خواهد کرد، زیرا میزان واردات انگلیس بیشتر از میزان صادرات این کشور است. بعلاوه با 38 میلیارد پوندی که انگلیس از محل نپرداختن عوارض دو ساله دوره انتقال صرفه جویی خواهد کرد، رقم مذکور به 651 میلیارد پوند خواهد رسید.

    هزینه‌های برای اتحادیه اروپا شامل 38 میلیارد پوند هزینه‌ای که انگلیس باید برای جدایی پرداخت کند بعلاوه 433 میلیارد پوند هزینه تعرفه‌ها و نیز مازاد تراز تجاری با انگلیس است که 36 میلیارد پوند تخمین زده می شود، به 507 میلیارد پوند می رسد.

    مینفورد گفت: برای انگلیس، شکست مذاکرات می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در کوتاه مدت شود اما پس از آن باعث تثبیت در رشد خواهد شد ولی برای اتحادیه اروپا هم یک دردسر کوتاه مدت و هم ضرر اقتصادی قابل توجه خواهد بود.

    جان کریان - رئیس بانک مرکزی آلمان، نیز اذعان کرد بریگزیت، خروج صدها شغل و نه هزاران شغل از انگلیس را بدنبال خواهد داشت. وی افزود: 4000 شغلی که توسط مطبوعات دائما اشاره می‌شود رقم بسیار بالایی است.

    برچسب ها