عصر خودرو

رفع نگرانی در مورد لیزینگ‌ها

عصر بازار: بورس اوراق بهادار تهران یک روز متعادل دیگر را پشت سر گذاشت. دیروز در جریان معاملات بازار سهام در نهایت شاخص کل توانست با رشد ۹۳/ ۱۲ واحدی به رقم ۶۳هزار و ۸۴ واحد برسد؛ امری که یک روز متعادل را حکایت می‌کرد.

رفع نگرانی در مورد لیزینگ‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در بازار دیروز در گروه خودرویی توقف طرح پرداخت وام 25میلیون تومانی به‌صورتی ناگهانی موجب بازگشت گروه خودرویی به مسیر نزولی شد به گونه‌ای که ایران خودرو با صف فروش مواجه شد.

    مجتبی خسروتاج در حاشیه ششمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی برای فروش اقساطی خودرو گفت: برای بالا رفتن قدرت خرید مردم جلساتی را در بانک مرکزی داشتیم که چگونه می‌توان این تسهیلات را برای ارائه خودرو به مردم در نظر گرفت و برای ‌آنکه تبعات منفی و رانتی به وجود نیاید تصمیم گرفتیم که قبل از اجرای طرح عدد و رقمی از تعداد خودرویی که قرار است به فروش برسد اعلام نکنیم.

    دیروز همچنان نمادهای قندی بازار با صف‌های سنگین مواجه بودند در همین حال از دو نماد قند قزوین و اصفهان که دیروز مشمول ضوابط رفع گره‌های معاملاتی بودند نماد قند اصفهان تا ارقام منفی نیز پایین آمد. دیروز نماد قند مرودشت نیز برای برگزاری مجمع سالانه متوقف شد. در گروه قندی شرکت شهد (قند خوی) نیز زمان دو مجمع عمومی سالانه و فوق‌العاده افزایش سرمایه خود را اعلام کرد. علی دهبکری مدیرعامل «قشهد» با ارسال دو نامه به سازمان بورس از افزایش 106 درصدی سود پیشنهادی هیات مدیره به مجمع سالانه و برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر داده است.

    در گروه ساختمانی دیروز دو نماد سرمایه‌گذاری ساختمان و نوسازی تهران برای اعلام تعدیل منفی از این محل متوقف شدند. ثنوسا نیز که سود 39 ریالی هر سهم سال مالی شهریور 94 را به زیان 31 ریالی تبدیل کرده بود، زیان هر سهم مالی آینده را با 177 درصد افزایش نسبت به سال مالی گذشته، 86 ریال پیش‌بینی کرده است.
    در گروه لیزینگی دیروزتوقف طرح پرداخت وام 250میلیون ریالی خرید خودرو به صف خرید لیزینگ رایان سایپا منجر شد. رایان‌سایپا که افت قابل ملاحظه‌ای را به دلیل روانی و احساسی صورت داده بود دیروز با صف خرید به کار خود پایان داد.  در گروه معدنی نماینده مجلس از دستور وزیر صنعت برای قطع ارز مبادلاتی برای واردات انواع زغال‌سنگ و افزایش تعرفه‌ 114 درصدی واردات خبر داد.
    در گروه تجهیزات، شرکت مپنا برای ساخت توربین ملی 2 مگاواتی بادی با پژوهشگاه نیرو قرارداد منعقد کرد.

    بهزاد اعلم، مسوول نهایی کردن این قرارداد درخصوص ساخت توربین نمونه ملی 2 مگاواتی بادی گفت: طراحی این توربین به‌طور کامل توسط متخصصان داخلی در پژوهشگاه نیرو صورت گرفته و قرار است ساخت آن با امکانات شرکت مپنا انجام شود. پس از به اتمام رسیدن مراحل ساخت توربین نمونه و انجام آزمایش‌های اولیه، این امکان فراهم است تا بتوانیم سالانه حداقل بین 8 تا 10 واحد از آن تولید کنیم. هم اینک تولید توربین 5/ 2 مگاواتی با ظرفیت چهار واحد در ماه در حال انجام است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر توربین 2 مگاواتی در کشور نداریم و برآوردهای اولیه حاکی از تولید 10 واحد توربین در سال است، خاطرنشان کرد: پس از ساخت نخستین توربین نمونه، قادر خواهیم بود حداقل تولید 10 واحد توربین را به‌صورت ماهانه در دستور کار داشته و پاسخگوی ظرفیت مورد نیاز کشور باشیم. در گروه لوازم خانگی در حالی که هنوز خبری از زمان اجرای طرح پرداخت وام 100میلیون ریالی خرید لوازم خانگی منتشر نشده است دیروز برخی از نمادهای لوازم خانگی به صف خرید پیوستند. در بازار پایه فرابورس نیز بازگشایی نماد آزمایش به جهش 157درصدی این نماد منجر شد.
    در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل بود که در آن ارزش معاملات در بورس به 89میلیارد تومان و در فرابورس به 44میلیارد تومان بالغ شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها