عصر خودرو

بازدهی دلار و سپرده بانکی رشد و طلا و سکه منفی شد

عصر بازار- رصد بازدهی بازارهای «بورس، سپرده بانکی، ارز، طلا و سکه» در هفته منتهی به ۲۱ دی ماه ۹۶ حاکی از آن است که بورس با بازدهی صفر، دلار و سپرده بانکی با رشد و طلا و سکه با بازدهی منفی مواجه شدند.

بازدهی دلار و سپرده بانکی رشد و طلا و سکه منفی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، بازارهای سرمایه پذیر در هفته سوم دی ماه در حالی برای سرمایه گذاران به پایان رسید که برخلاف هفته های پیشین که با حداقل ثبات در بازدهی و بعضا رشد آن در این بازارها مواجه بودیم، در هفته گذشته یک موج نوسانی در بازدهی باعث شد تا پنج بازار «بورس، سپرده بانکی، ارز، طلا و سکه» هر یک بازدهی پرنوسانی را برای سرمایه گذاران خود به ثبت برسانند.

    بر اساس این گزارش پس از واکنش های متغییر و منفی بازارها به دلیل حوادث در هفته دوم دی ماه، سرمایه گذاران در هفته گذشته با اندکی آرامش مواجه شدند.

    نگاهی به آمارهای موجود و تحرک قیمت ها در هفته دوم دی ماه در بازارهای سرمایه پذیر نشان می دهد، تقریبا همه این بازارها با رشد و کاهش بازدهی بر خلاف هفته قبل همه سرمایه گذاران را غافلگیر کردند.

    رشد بازدهی دلار و سپرده بانکی

      بررسی ها نشان می دهد در هفته گذشته «دلار» 0.6 درصد و «سپرده بانکی» 0.3 درصد بازدهی مثبت را برای سرمایه گذاران خود شکل دادند.

    منفی شدن بازدهی طلا و سکه

    افزون بر این کاهش و افزایش قیمت طلا و سکه نیز روزهای پرنوسانی را برای فعالان در این بازار رقم زد و در نهایت باعث شد تا بازدهی طلا به منفی (1) درصد و بازدهی سکه بهار آزادی به منفی (1.3) درصد رسید.

    بازدهی صفر درصدی بورس

    همچنین در حالی که در چند ماه اخیر اوضاع بازار سهام به طرز قابل توجهی با رشد شاخص به رکوردشکنی ها تازه دست پیدا کرده است اما این بازار در چند هفته اخیر در یک شیب نزولی قرار گرفته و همین روند باعث شد تا با بازدهی شاخص بورس در پایان هفته سوم دی ماه به عدد  «صفر» درصد برسد  البته احتمالا در هفته جاری باید این بازدهی منفی با رونق معاملات جبران شود.

    برچسب ها