عصر خودرو

یک مقام بانک مرکزی اعلام کرد:

مداخله بانک مرکزی در بازار ارز شدت گرفت

عصر بازار: یک مقام مسئول در بانک مرکزی از شدت بخشیدن مداخله این بانک در بازار ارز برای کاهش التهاب بازار خبر داد.

مداخله بانک مرکزی در بازار ارز شدت گرفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، ضمد کریمی با بیان اینکه در دو سال اخیر بازار ارز از ثبات نسبی خوبی برخوردار بود، گفت: تا قبل از 23 تیر امسال یعنی توافق منجر به برجام، عرضه ارز بیشتر شد و نرخ کاهش یافت اما بعد از توافق برجام تقاضای ارز فزاینده شد.

    وی، دلیل اصلی افزایش تقاضا را معاملات سوداگرانه، معاملات اعتباری، تقاضای فصلی دلار، قیمت نفت و طلا و نرخ‌های برابری عنوان کرد و اظهارداشت: همه این موارد در بانک مرکزی شناسایی شده است.

    کریمی با بیان اینکه ما رسیدن نرخ دلار به کانال 3 هزار و 600 تومان را تأیید می‌کنیم، گفت: براساس سامانه میانگین وزنی معاملات ارزی در بانک مرکزی، میانگین وزنی دلار تا دیروز 3 هزار و 550 تومان بود و پیش بینی ما روند دیگری را برای آینده نشان می‌دهد و معتقدیم این اتفاقات گذرا خواهد بود و این متغیرها پایدار نیست و بعد از دوره ای از بین خواهد رفت.

    مدیر اداره صادرات بانک مرکزی با اعلام اینکه عرضه ارز افزایش خواهد یافت و بازار به نقطه تعادلی خود باز می‌گردد، تصریح کرد: اقدامات بانک مرکزی هم آغاز شده است و ما بازار را مرتب رصد می کنیم.

    کریمی با اشاره به اینکه بانک مرکزی براساس قانون می تواند در بازار ارز مداخله کند، افزود: بانک مرکزی برای کاهش التهاب مجدداً در بازار مداخله می‌کند؛ همان کاری هم که قبلاً انجام داده است.

    وی درباره اینکه آیا مداخله بانک مرکزی شروع شده است؟ پاسخ داد: با توجه به بررسی بازار این مداخله را بیشتر کردیم.

    مدیر اداره صادرات بانک مرکزی گفت: در شرایطی هستیم که بانک مرکزی ورود پیدا می کند و با توجه به منابع ارزی قوی می‌تواند روی نرخ‌ها به راحتی اثر بگذارد.

    به گفته این مقام مسئول، روند فزاینده قیمت ارز در بازار از دیروز متوقف شد و الان روند نزولی است.

    کریمی در پاسخ به این سئوال که چه توصیه ای برای کسانی که می خواهند در بازار ارز سرمایه گذاری کنند، دارید؟ گفت: توصیه می کنم که رفتارهای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی به گونه ای شکل بگیرد که تحت تأثیر نوسانات زودگذر ارز نباشد.

    وی اظهارداشت: توصیه می کنم این افراد قدری بلند مدت تر در این باره فکر کنند و تقاضای خود را در زمانی انجام دهند که ریسک کمتری دارد و قیمت تعادلی ارز کمتر از قیمت فعلی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها