عصر خودرو

یکشنبه ۲۴ آبان؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز ‌یکشنبه ۹۴.۰۸.۲۴ در بازار برق بورس انرژی ۳۶,۶۱۲ مگاوات برق به ارزش ۲۸۸ میلیارد و ۲۵۴ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش بیش از ۲ برابری را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است در معاملات امروز رکورد جدیدی در حجم و ارزش معاملات در بازار برق بورس انرژی به ثبت رسید.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) همچنان در مدار نزول قرار دارد و در معاملات امروز کاهش 1 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است؛ روند نزولی قیمت با شیبی ملایم در حال نزدیک شدن به قیمت 370,000 ریال است. با توجه به افزایش حجم معاملات همراه با روند نزولی در قیمت، احتمال تداوم کاهش قیمت ها وجود دارد.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، با تداوم روندی نزولی در قیمت ها و جذابیت آن در برخی از سررسیدها، تمایل به خرید نزد شرکت های توزیع نیروی برق افزایش یافت و رکوردی جدید در حجم و ارزش معاملات به ثبت رسید. در بازار امروز نیز مانند روزهای اخیر در سمت نیروگاه‌ها رقابت مشاهده شد. با توجه به روند نزولی بازار و انتظارات بازیگران به نظر می‌رسد نیروگاه‌ها تمایل دارند برق خود را قبل از کاهش بیشتر قیمت‌ها به فروش برسانند.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940904 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940904 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره روندی با ثبات در محدوده 375,000 ریال را طی کرده و سپس شیبی صعودی به خود گرفته و تا قیمت 390,000 ریال رشد کرده و در انتهای دوره روندی نزولی به خود گرفته و در محدوده 371,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در طول دوره روندی متغیر داشته ولی به طور کلی در بازه 320,000 تا 325,000 ریال نوسان داشته است.
    در این نماد تا به امروز 3,705 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 19.08.1394 با 1,685 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930904 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو