عصر خودرو

آمریکا به دنبال درآمد یک تریلیون دلاری از لایحه اصلاح مالیاتی

عصر بازار- وزیر خزانه داری آمریکا بر این باور است که لایحه کاهش مالیاتی در ۱۰ سال آینده، درآمد خالص یک تریلیون دلاری برای این کشور خواهد داشت.

آمریکا به دنبال درآمد یک تریلیون دلاری از لایحه اصلاح مالیاتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، استیون منوچین- وزیر خزانه داری آمریکا- در نشستی به میزبانی "اکونومیک کلاب" در واشنگتن با منتفی دانستن برآوردهای کمیته مشترک از این که کاهش مالیات ها باعث افزایش کسری آمریکا از 1.1 تریلیون دلار به 1.5 تریلیون دلار در 10 سال آینده خواهد شد گفت: فکر می‌کنم که این لایحه باعث افزایش بیش از یک تریلیونی درآمدها شود، در نتیجه فکر می‌کنم این لایحه خودش خرج خودش را در خواهد آورد.

    منوچین با بیان این که در مدل پیشنهادی، این برنامه، رشد سالانه 2.9 درصدی برای اقتصاد آمریکا را در نظر گرفته است افزود: فکر می‌کنم بتوانیم به رشد 3 درصدی و بالاتر برسیم. وی گفت که وزارت خزانه داری با کنگره برای تامین کمک‌های مالی لایحه مالیاتی که نرخ مالیات شرکت‌ها و بسیاری از اشخاص را کاهش خواهد داد اما به طرز قابل توجهی باعث کسری در عایدات درآمد مالیاتی دولت و ایالت ها خواهد شد، رایزنی خواهد کرد.

    وی بار دیگر بر لزوم افزایش سقف بدهی توسط کنگره در زمانی که بدهی دولت به سقف محدود کننده استقراض نزدیک شود، تاکید کرد و افزود: به عقیده او کنگره اجازه نخواهد داد زمانی که مهلت تامین مالی موقت دولت در 19 ژانویه به پایان برسد، دولت تعطیل شود.

    برچسب ها