عصر خودرو

مدیرعامل بورس انرژی خبر داد:

دومین رکوردشکنی بازار برق بورس انرژی در آبان ماه سال جاری

عصر بازار: طی معاملات روز جاری بازار برق بورس انرژی، ۳۶ هزار و ۶۱۲ قرارداد در قالب ۵۸۵ معامله و معادل با ۷۷۷ هزار و ۸۴۴ مگاوات ساعت به ارزش ۲۸۸ میلیارد و ۲۵۴ میلیون ریال معامله شد که بر این اساس رکورد ارزش روزانه معاملات در این بازار در آبان ماه برای دومین بار شکسته شد.

دومین رکوردشکنی بازار برق بورس انرژی در آبان ماه سال جاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مدیر عامل شرکت بورس انرژی با اعلام این خبر گفت: در معاملات روز جاری بازار برق بورس انرژی 13 شرکت تولید نیروی برق و 30 شرکت توزیع نیروی برق مشارکت داشتند که نشان دهنده افزایش مشارکت این شرکت‌ها در این بازار است.

    سید علی حسینی با اشاره به این مطلب افزود: افزایش ارزش و حجم معاملات برق در بورس انرژی و همچنین افزایش مشارکت شرکت‌های تولید و توزیع نیروی برق نتیجه نگاه مثبت وزارت نیرو و خریداران و فروشندگان نسبت به سازوکارهای عملیاتی بورس انرژی و اجرایی شدن طرح "تامین وجه کامل از بورس انرژی ایران" و افزایش مبلغ واریزی به حساب ویژه بورس شرکت‌ های توزیع نیروی برق از ابتدای شهریور ماه سال جاری بوده است.

    وی در ادامه تصریح کرد: از تاریخ 1 آبان 94 علاوه بر پنج شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، قم، خراسان شمالی، جنوب استان کرمان و یزد، تأمین وجه 6 شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان، شهرستان اصفهان، البرز، مشهد، شیراز و شمال استان کرمان نیز به طور کامل ناشی از انجام معامله در بورس انرژی ایران انجام می‌پذیرد و طی ماه‌های آتی نیز شاهد افزایش تعداد شرکت‌های توزیع نیروی برق جهت تامین وجه کامل از بورس انرژی ایران و همچنین افزایش مجموع مبلغ واریزی به حساب شرکت‌های توزیع نیروی برق جهت خرید از طریق بورس انرژی خواهیم بود.

    حسینی با اشاره به اینکه ارزش معاملات بازار برق از ابتدای تاسیس بورس انرژی تا کنون بالغ بر 8 هزار و 412 میلیارد ریال بوده است افزود بیش از 50 درصد (4,434 میلیارد ریال) از ارزش معاملات این بازار ناشی از معاملات سال جاری شرکت‌های تولید و توزیع نیروی برق در این بازار بوده است.

    وی در پایان با تشکر از مجموعه وزارت نیرو و سایر نهادهای وابسته در زمینه کمک به توسعه و تعمیق معاملات برق در بورس انرژی، ابراز امیدواری کرد با اجرای کامل طرح "تامین وجه کامل شرکت‌های توزیع از طریق بورس انرژی ایران" شاهد تحولی مثبت در بازار برق بورس انرژی ایران در زمینه قیمت‌گذاری تعادلی کالای برق باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها