عصر خودرو

ناامیدی سرمایه گذاران ادامه دارد؛

موج بی اعتمادی در بازار طلا

عصر بازار: کاهش بهای طلا برای چهارمین هفته پیاپی و همچنین ادامه التهاب ها مربوط به زمان دقیق افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، باعث شده تا موجی از بی اعتمادی بین سرمایه گذاران به وجود آید.

موج بی اعتمادی در بازار طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در حالیکه طرفداران کاهش قیمت با دستاویز قرار دادن افزایش نرخ بهره در دسامبر در اکثریت قرار گرفته و تحلیلگران افت بیشتری را برای اونس در روزهای آتی قائل شده اند، قیمت طلا از جانب برخی از کارشناسان حمایت می شود.

    «ماریو دراگی» رئیس بانک مرکزی اروپا پنجشنبه گذشته به احتمال تشدید سیاست های تحریکی در ماه دسامبر اشاره کرد که به نظر می رسد این سیاست ها همزمان با افزایش نرخ بهره در آمریکا اجرایی شود.

    شورای جهانی طلا نیز اعلام کرد تقاضای طلا در سه ماه سوم سال 2015، 8 درصد رشد داشته که این تقاضا بیشتر از جانب کشور چین بوده است.

    بر همین اساس در حالیکه بازار در قبضه طرفداران کاهش قیمت طلا است، برخی چشم اندازی مثبت را برای اونس در میان مدت با تکیه بر افزایش تقاضا در چین و هند، قائل شده اند.

    تقاضای چین در سه ماه سوم امسال به بیش از 196 تن و در بازار هند به بیش از 193 تن رسید. تقاضای طلا از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان  به ویژه در روسیه و چین نیز می تواند در درخشش طلا موثر باشد و این در حالی است که وضعیت عرضه و تولید چندان مناسب نیست.

    در شرایط کنونی سطح حمایتی طلا 1070 دلار است که در صورت حفظ این سطح، قیمت طلا در نظر کارشناسان اقتصادی به زودی با افزایش روبرو خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها