عصر خودرو

امروز در بازارهای جهانی؛

کاهش تولید در آمریکا قیمت نفت را به مرز ۷۰ دلار رساند

عصر بازار- امروز در بازارهای جهانی با کاهش تولید ۲۹۰ هزار بشکه‌ای آمریکا قیمت نفت به مرز ۷۰ دلار رسید.

کاهش تولید در آمریکا قیمت نفت را به مرز ۷۰ دلار رساند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، امروز در بازراهای جهانی قیت نفت برنت 34 سنت افزایش یافت و به قیمت 69دلار و 49 سنت به فروش رفت.

    نفت آمریکا هم رشد 46 سنتی را تجربه کرد و بشکه‌ای 64 دلار و 3 سنت معامله شد در گروه سایر فرآورده‌های پالایشگاهی هم بنزین با رشد 44 سنت گالنی 183 دلار و 71 سنت معامله شد.

    به گزارش خبرگزاری رویترز، افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی به دلیل انتشار آمارهای تولید کمتر از انتظار برای آمریکا از سوی سازمان بین المللی انرژی بود.

    اگرچه پیش از این پیش‌بینی شده بود تولید نفت آمریکا در این ماه به 10 میلیون بشکه در روز برسد اما جدیدترین آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا حاکی از این است که تولید نفت این کشور 290 هزار بشکه در روز کاهش یافته و به 9.5 میلیون بشکه رسیده است.

    از سوی دیگر تقاضا در بازارهای جهانی به دلیل پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان بالاتر رفته است. اگرچه پیش از این پیش‌بینی می‌شد که رشد اقتصادی جهان در سال 2018 در محدوده 3 تا 3.5 درصد باشد اما پیش‌بینی‌های جدید از رشد 4درصدی در سال جدید حکایت دارد.

    در این میان توافق اوپک هم بر قیمت نفت تأثیرگذار بوده و پایبندی مناسب اعضای کشورهای تولیدکننده اعم از اوپک و غیراوپک به تعهدات کاهش تولید نفت، قیمت طلای سیاه را بالا کشیده و به مرز 70 دلار رسانده است.

    برچسب ها