عصر خودرو

سخنگوی کمیسیون تلفیق اعلام کرد:

مجوز انتشار ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی صادر شد

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت می تواند اسناد خزانه اسلامی با سررسید سه ساله برای طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای و خرید تضمینی محصولات کشاورزی منتشر کند.

مجوز انتشار ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی صادر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، علی اصغر یوسف نژاد در خصوص نشست کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق شهرداری های کشور و سازمان های وابسته می توانند تا سقف 8 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی منتشر کنند که 50 درصد از این اوراق در زمینه طرح های قطار شهری و حمل و نقل صرف شود.

    سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت می تواند اسناد خزانه اسلامی با سررسید سه ساله برای طرح های تملک دارایی سرمایه ای، خرید تضمینی محصولات کشاورزی، بدهی های سازمان پایه ای بیمه سلامت و مطالبات تولیدکنندگان برق تا میزان 15 هزار میلیارد تومان منتشر کند. همچنین تا سقف 5 هزار میلیارد تومان بدهی های قطعی خود را با اشخاص حقیقی و حقوقی، تعاونی و بخش خصوصی از این محل تسویه کند.

    وی تصریح کرد: دولت همچنین می تواند تا سقف 10 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی با سررسید کمتر از یک سال برای پروژه های عمرانی منتشر کند که سرمایه گذاری طرح های نفت و گاز با اولویت میادین مشترک توسط وزارتخانه های نفت و صنعت، تا سقف 5 هزار میلیارد تومان منتشر شود.

    یوسف نژاد در این رابطه افزود: وزارت نفت می تواند از طریق شرکت های دولتی تابع خود تا سقف 3 میلیارد دلار برای بازپرداخت بدهی سررسید شده پیمانکاران قرارداد بیع متقابل طرح های بالادستی نفت و گاز اختصاص دهد.

    سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق دولت 70 میلیارد تومان برای طرح های آبرسانی در زمینه تامین آب شرب روستایی و عشایری باید اختصاص دهد و یک هزار و 280 میلیارد تومان نیز برای توسعه شبکه های برق روستایی و تولید برق تجدیدپذیر باید اختصاص دهد.

    وی بیان کرد: پیشنهاد دولت درخصوص عوارض خروج از کشور در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب شد به این صورت که براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات عالیات براساس قانون بودجه سال 96 باقی ماند و زائرین اربعین که مقصد آن ها کشور عراق است از پرداخت عوارض معاف شدند. یوسف نژاد افزود: عوارض خروج از کشور برای عتبات عالیات در سال 96 برای مرز هوایی 37 هزار و 700 تومان و برای مرز زمینی 12 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده بود.

    پرداخت تسهیلات ارزی برای افزایش ضریب بازیافت مخازن و احیای چاه های قدیمی نفت

    سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در تشریح مصوبات دیگر کمیسیون متبوعش گفت: در ادامه رسیدگی به بخش های هزینه ای لایحه بودجه، تکالیف بانک های عامل به این صورت تعیین شد که با استفاده از منابع در اختیار خود و آن میزان از منابعی که توسط صندوق توسعه در بانک ها سپرده گذاری شده است، با تصویب هیات عامل صندوق توسعه ملی، تسهیلات ارزی به سرمایه گذاران بخش خصوصی، تعاونی و نهادهای غیردولتی برای طرح های توسعه بالادستی نفت و گاز با اولویت میادین مشترک پرداخت کنند.

    وی ادامه داد: تسهیلات ارزی مذکور در راستای افزایش ضریب بازیافت مخازن و احیای چاه های قدیمی نفت باشد و طرح های توسعه ای سازمان های توسعه ای بخش صنعت و معدن با مشارکت 51 درصدی بخش خصوصی و تعاونی که شامل ایدرو و ایمیدرو انجام شود.

    همچنین بانک های عامل از محل منابع در اختیار و منابعی که صندوق در اختیار این بانک ها سپرده گذاری کرده، تسهیلات ارزی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی و تعاونی و شهرداری ها در راستای توسعه حمل و نقل درون شهری و برون شهری ارائه کند.

    تعیین سقف اعتبار انتشار اوراق مالی اسلامی برای طرح های سرمایه ای و تملک دارایی استانی

    نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس افزود: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، بانک های عامل مجازند که تا سقف 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع در اختیار و منابع سپرده گذاری شده توسط صندوق توسعه ملی برای خرید تجهیزات و به روز رسانی آزمایشگاه ها، دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی تسهیلات پرداخت کنند.

    یوسف نژاد افزود: پس از بررسی تبصره 5 لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، محل مصرف منابع نیز در این بخش مشخص شد که می توان به این موضوع اشاره کرد که شرکت های دولتی و وابسته به وزارتخانه ها و مراکز دانشگاهی و پارک های علم و فناوری تا سقف 7 هزار میلیارد تومان می توانند اوراق مالی و اسلامی ریالی برای طرح هایی که از توجیه فنی، اقتصادی و زیست محیطی برخوردارند، اوراق منتشر کند.

    سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: براساس مصوبه کمیسیون تلفق، دولت می تواند 26 هزار میلیارد تومان اوراق مالی و اسلامی برای اجرای طرح های سرمایه ای نیمه تمام و طرح های ساماندهی دانشگاه ها و طرح های تملک دارایی های استانی منتشر کند.

    برچسب ها