عصر خودرو

تلگرام هم به دنیای ارزهای مجازی می‌پیوندد

عصر بازار- شرکت تلگرام با راه اندازی ارز رمزنگار «گرم» رقیب اصلی بیت کوین و شاید هم ابر قدرت دنیای ارزهای مجازی شود.

تلگرام هم به دنیای ارزهای مجازی می‌پیوندد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، قرار است بزودی تلگرام هم به دنیای ارزهای رمزنگار قدم بگذارد و با انتشار ارز رمزنگار جدیدی به نام «گرم» خود را رقیب جدی بیت کوین، اتریوم و ریپل معرفی کند. ارز رمزنگار «گرم» با ادغام شبکه تلگرام قادر خواهد بود تا راهی آسان برای انتقال پول بصورت خصوصی و بین المللی را مهیا کند.

    تلگرام به این سامانه جدید این توانمندی را خواهد تا به نسل سوم شبکه بلاک چین تبدیل شود. بلاک چین به عنوان بستر اصلی ارزها رمزنگار است. کیف الکترونیکی تلگرام در سه ماه آخر سال 2018 میلادی راه اندازی می شود، اما از ابتدای سال 2019 میلادی کاربران می توانند از آن برای خدمات مالی استفاده کنند.

    «گرم» بر خلاف بیت کوین داری سرعت سریعی خواهد بود و قادر است در هر ثانیه تقریبا یک میلیون تراکنش انجام دهد، اما بیت کوین در هر ثانیه 7 تراکنش جهانی را انجام می دهد.

    شرکت تلگرام برای 200 میلیون «گرم» برنامه ریزی کرده که از مجموع این تعداد 4 درصد آن در اختیار تیم توسعه دهند، 52 درصد دیگر آن در اختیار تلگرام به منظور جلوگیری از ایجاد بستری برای معاملات پُرمخاطره و 44 درصد آن هم برای فروش عرضه خواهد شد. 

    تلگرام عرضه «گرم» را به ارزش 500 میلیون دلار محدود خواهد کرد و گفته می شود که این ارز رمزنگار جدید قابلیت تبدیل شدن به بزرگترین ارز مجازی دنیا را داشته باشد. همچین انتظار می رود عرضه اولیه «گرم» از ماه مارس سال جاری میلادی آغاز خواهد شود و سرمایه گذاران علاقمند فرصت سرمایه گذاری بر روی «گرم» را به دست آورند. 

    بر پایه این گزارش، مجموع سرمایه بازار ارزهای رمزنگار جهان 754 میلیارد دلار است که سرمایه بازار سه ارز مجازی پیشگام یعنی بیت کوین، اتریوم و ریپل تقرییا نیمی از این رقم را به خود اختصاص داده و «گرم» این ظرفیت را دارد که رکوردار بازار ارزهای رمزنگار شود.

    برچسب ها