عصر خودرو

کسب و کار‌های مجازی نیاز به حمایت دارند

عصر بازار- کارشناس اقتصادی گفت: بهبود شرایط اقتصادی با ایجاد اشتغال، کنترل تورم و اجرای سیاست‌های مناسب می‌تواند شرایط پایداری برای کسب وکار‌های اینترنتی فراهم آورد.

کسب و کار‌های مجازی نیاز به حمایت دارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, حسین محمودی‌اصل اظهار کرد: حرفه‌ها و استارت آپ‌های جدیدی که به فضای مجازی و اینترنت وابستگی دارند روز به روز در حال افزایش هستند و این اتفاق، حرکت بسیار خوبی در کشور به شمار می‌آید.

    وی با اشاره به مشکلات و محدودیت‌های فعالیت استارت آپ‌ها در مقطع کنونی، افزود: فیلترینگی که به دلیل برخی مسائل امنیتی صورت گرفت، توانست توطئه‌های دشمنان را خنثی کند، اما نکته منفی این بود که بسیاری از کسب و کار‌های نوپا دچار آسیب شدند.

    محمودی‌اصل با تأکید بر ضرورت پیشگیری در حوزه کسب و کار‌های اینترنتی، تصریح کرد: باید فضا‌ها و نرم‌افزار‌های جایگزینی شکل بگیرد که اطمینان و پایداری آنها بیشتر از انواع فعلی باشد یا اگر قرار است محدودیت‌هایی را لحاظ کنیم، قبل از آن با انباشت کسب و کار‌ها در یک اپلیکیشن باید ضمانت‌ها و مسائل امنیتی را که لازم است در کنار یکدیگر قرار دهیم.

    وی اضافه کرد: اگر این اعتراضات و مسائل عارضه‌یابی نشده و به صورت ریشه‌ای مورد بررسی قرار نگیرد همیشه این نگرانی وجود دارد که با چنین مشکلاتی روبه رو شویم.

    عضو هیئت علمی دانشگاه اقتصاد تأکید کرد: اکنون که به فکر داشتن فضا‌های مجازی کسب و کار هستیم باید به فکر ایجاد فضای مناسب جهت هدایت جوانان و پاسخگویی به مطالبات و خواسته‌های آنها باشیم به عبارتی تا زمانی که مشکل را حل نکنیم یا به فکر تعدیل آن نباشیم ممکن است برای حل مسائل امنیتی دوباره تصمیماتی گرفته شود که بسیاری از کسب‌وکار‌ها دچار رکود شده و ادامه فعالیت آنها با مشکل مواجه شود.

    محمودی‌اصل اذعان کرد: به این ترتیب ایجاد یک بستر مناسب برای کسب و کار‌های اینترنتی جزء وظیفه دولت است که ما به آن بهبود فضای کسب و کار می‌گوییم.

    وی با بیان این موضوع که شبکه‌های مجازی باید از اعتبار در بستر فعالیت و ثبات در قوانین کسب و کار برخوردار باشند، گفت: برخی کسب و کار‌ها زمانی که این وضعیت را می‌بینند تصمیم می‌گیرند ادامه ندهند، بنابراین ثبات ضامن حفظ سرمایه‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری است.

    این کارشناس اقتصادی ادامه داد: بی‌تردید تصمیمات و الزامات امنیتی در هر صورت تأثیر منفی را برای این کسب وکار به همراه دارد، به همین دلیل لازم است این کسب و کار‌ها ریسک‌های موجود را در نظر بگیرند.

    محمودی‌اصل بیان کرد: ممکن است زمانی برسد که این اپلیکیشن‌ها به جای فیلترینگ داخلی توسط صاحبان این خدمات از حالت رایگان خارج شده و مانند شبکه‌های کابلی ماهواره‌ای پرداخت هزینه برای استفاده از آن‌ها الزامی شود و یا اینکه اعمال محدودیت‌هایی از سوی کشور‌های مبدا که سرور‌ها در آن‌ها قرار دارند، صورت گیرد.

    وی اضافه کرد: باید بپذیریم این تغییرات و ریسک‌ها همیشه وجود دارد و اتفاق‌های اخیر شاید تجربه‌ای باشد تا تمام کسانی که در فضا‌ها و بستر‌های کسب‌وکار‌های مجازی فعال هستند به فکر ایجاد کانال‌های اعتباری و جایگزین دیگری باشند.

    این کارشناس اقتصادی با پیش بینی کوتاه بودن دوران فیلترینگ، در پایان اظهار کرد: بهبود شرایط اقتصادی با ایجاد اشتغال، کنترل تورم و اجرای سیاست‌های مناسب اقتصادی می‌تواند شرایط پایداری برای کسب وکار‌های اینترنتی فراهم آورد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو