عصر خودرو

رئیس گروه بخش معدن و صنایع معدنی مرکز پژوهش‌های مجلس:

عدم ثبات در قوانین معدنی ناشی از نبود استراتژی است

عصر بازار: رئیس گروه بخش معدن و صنایع معدنی مرکز پژوهش های مجلس نبود استراتژی و نقشه راه در بخش معدن را علت اصلی عدم ثبات در قوانین بخش معدن دانست.

عدم ثبات در قوانین معدنی ناشی از نبود استراتژی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از معدنا، فرید دهقان گفت: در حال حاضر سند، برنامه جامع، استراتژی و نقشه راهی در بخش معدن تدوین نشده و همین موضوع به عدم ثبات در سیاست گذاری ها در این بخش منجر شده است.

    رئیس گروه بخش معدن و صنایع معدنی مرکز پژوهش های مجلس همچنین با اشاره به تبعات مثبت لغو تحریم ها عنوان کرد که ایران در دوران طلایی و تکرار ناشدنی قرار دارد. دهقان گفت: دوران پسا تحریم دورانی است که اقتصاد ما را به اقتصادی آزاد تبدیل خواهد کرد و ما باید جهت استفاده حداکثری از موقیعت پیش آمده تمام توان خود را به کار بگیریم و بیشترین استفاده را ببریم.

    دهقان با قلمداد کردن بخش معدن به عنوان صنعتی پیشران گفت: برای تبلور اقتصاد کشور ما باید بخش های پیشران و قابل رقابت کشور را شناسایی کنیم و با تقویت آنها، روند رو به رشد اقتصاد کشور را دوران پسا تحریم تسریع کنیم.

    رئیس گروه بخش معدن و صنایع معدنی مرکز پژوهش های مجلس ادامه داد: با سیاست گذاری درست و منطقی می توان از ظرفیت ها و پتانسیل های بخش معدن به عنوان یکی از بخش های پیشران اقتصادی کشور، بهره برد.

    او گفت: جهت حصول به نتایج مد نظر در دوران پسا تحریم باید برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های مناسبی در استراتژی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی طراحی و تدوین شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها