عصر خودرو

محاکمه ۱۷ سنگاپوری به اتهام بزرگترین سرقت نفتی

عصر بازار- منابع پلیس سنگاپورگزارش دادند ۱۷ نفراز اتباع این کشور در یک دادگاه به اتهام سرقت کلان نفت و مواد سوختی به ارزش میلیون ها دلار از بزرگترین پالایشگاه شرکت چند ملیتی شل دراین کشور، محاکمه می شوند.

محاکمه ۱۷ سنگاپوری به اتهام بزرگترین سرقت نفتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، پلیس سنگاپور با صدور بیانیه مطبوعاتی در این زمینه گزارش داد: این 17 نفرشامل مردان 30 تا 63 ساله هستند که میلیون ها دلار نقد و یک تانکر نفتی را متعلق به پالایشگاه نفت شل در منطقه صنعتی ' پالوئا بوکوم' درجنوب سنگاپوربه سرقت بردند .
    اگرچه پالایش و حمل و نقل نفت در دهه های گذشته به طور قابل توجهی یکی از عوامل افزایش ثروت در سنگاپوربوده، اما درعین حال در سال های اخیر تجارت غیرقانونی نفت نیز یکی از مهمترین چالش های این صنعت در این دولت -شهر جنوب شرق آسیا محسوب شده است.
    شبکه تلویزیونی خبر آسیا در این زمینه گزارش داد: طبق این بیانیه ،تحقیقات پلیس سنگاپور پس از شکایت مسئولان شرکت نفتی شل در آگوست 2017(شهریور96) آغاز و پس از بررسی های مختلف منجر به دستیگری این افراد شده است.
    شرکت نفتی شل نیز عصر روزگذشته با انتشار گزارشی دراین زمینه دستگیری 11 نفر از کارکنان قدیمی و کنونی این شرکت را در رابطه با سرقت نفتی کلان از این شرکت تایید کرد.
    براساس اطلاعات این شرکت ، نفت به سرقت رفته در 30 روز گذشته به مقصد شهر 'هوشی مین' ویتنام در بندری از سنگاپور بارگیری شده است.
    اتهاماتی که تا کنون مطرح شده شامل، سه مورد سرقت گازوئیل در 21 نوامبر 2017، به میزان بیش از دوهزار و 322 تن به ارزش 1.277 میلیون دلار و در تاریخ 5 و 7 ژانویه سال جاری به میزان دوهزار و 62 تن به ارزش بیش از یک میلیون دلار بوده است.
    برا ساس گزارش پلیس سنگاپور شش نفر ازاین افراد متهم به سرقت مبلغ افزون بر 3 میلیون دلار نقد و یک تانکر نفتی به ظرفیت 12 هزار تن هستند که حساب های بانکی آنها بلافاصله مسدود شده است.
    این دومین پرونده سوءاستفاده کلان مالی در شرکت های سنگاپوری درهفته های اخیر است .
    در اواخر ماه دسامبر2017 اعلام شد که شرکت سنگاپوری کِپـِل فعال در صنعت ساختمان و نفت نیز بیش از 422 میلیون دلار به تعدادی از مقامات برزیلی رشوه داده است.
    سنگاپور به عنوان یکی از مراکزاصلی تجارت نفت در جهان به ویژه در شرق و جنوب شرق آسیا شناخته می شود.
    این کشوربا بهره برداری از سیستم های بزرگ پالایشگاهی یکی از مراکز اصلی ترانزیت نفت از خاورمیانه به سوی بیش از یک میلیارد نفر مصرف کننده در کشورهای چین ، ژاپن و کره جنوبی است.
    این دولت-شهر کوچک همچنین یکی از بزرگترین قطب های اصلی پالایشگاهی در جنوب شرق آسیا و سوخت گیری های عظیم نفتی محسوب می شود.
    شرکت نفتی چند ملیتی شل نیز یکی از بزرگترین و قدیمی ترین سرمایه گذاران خارجی در سنگاپور است. پالایشگاه نفت این شرکت در جزیره بوکوم سنگاپور قادر به انجام پروسه های بارگیری بیش از 500 هزار بشکه نفت را در روز دارد.

    برچسب ها