عصر خودرو

کارشناس بازار طلای سنگاپور:

مجموع ذخایر طلای چین و روسیه می‌تواند سلطه دلار آمریکا بر اقتصاد جهانی را متزلزل کند

عصر بازار- کارشناس بازار طلای سنگاپور اعلام کرد: مجموع ذخایر طلای چین و روسیه می‌تواند سلطه آمریکا و دلار بر اقتصاد جهانی را به شدت متزلزل کرده و کاهش دهد.

مجموع ذخایر طلای چین و روسیه می‌تواند سلطه دلار آمریکا بر اقتصاد جهانی را متزلزل کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، رونان منلی،‌ کارشناس بازار طلای بولیون استار سنگاپور، گفت: ذخایر بالای طلای چین و روسیه استراتژی‌ای است که این دو کشور برای فاصله گرفتن از سلطه دلار بر بازار جهانی اتخاذ کرده‌اند.

    منلی گفت: هم‌اکنون این دو کشور در حال ذخیره‌سازی طلا هستند و احتمالاً در آینده شاهد بازگشت ارزهای با پشتوانه طلا و فاصله گرفتن از سلطه دلار آمریکا بر بازار جهانی خواهیم بود؛ چراکه دلار دیگر پشتوانه قوی طلا ندارد.

    این کارشناس بازار طلا گفت: چین و روسیه 10 تا 15 سال است که در حال بالا بردن ذخایر رسمی طلای خود هستند، درحالی‌که هر یک از این دو کشور حدود 10 سال پیش کمتر از 400 تن ذخایر طلا داشتند، هم‌اکنون مجموع ذخایر طلای آنها به 3 هزار و 670 تن رسیده است.

    نکته قابل توجه اینکه هر دوی این کشورها، این سیاست خود را رسانه‌ای کرده و آشکارا اعلام کرده‌اند که به طلا به عنوان یک دارایی پولی استراتژیک نگاه می‌کنند.

    این دو کشور در این زمینه به هیچ عنوان محرمانه عمل نکرده و این درحالی است که آمریکا کاملاً درباره ذخایر طلای خود مخفی‌کاری می‌کند و همین امر نقش استراتژی طلا را به عنوان پشتوانه دلار را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

    منلی می‌گوید: هم‌اکنون ذخایر طلای چین و روسیه تنها دارایی پولی استراتژیک هستند که می‌توانند استقلال و فاصله گرفتن از دلار را تحقق بخشند.

    این کارشناس بازار طلا گفت: این دو کشور می‌توانند بسیار بیشتر از میزان کنونی طلا ذخیره کنند؛ چراکه آنها منابع مختلفی برای تأمین طلا دارند.

    وی در آخر گفت: اگر دو کشور چین و روسیه مجموعه ذخایر طلای خود را به میزان ذخایر طلای آمریکا برسانند، این می‌تواند حداقل به صورت نمادین ضربه‌ای به دلار آمریکا و جایگاه آن در اقتصاد جهانی باشد.

    برچسب ها