عصر خودرو

محموله دیگری از میعانات گازی ایران روانه کره جنوبی می شود

عصر بازار- درخواست کره جنوبی برای دریافت محموله دیگری از میعانات گازی ایران، هشدار درباره احتمال تبدیل حادثه نشت نفتکش ایرانی به بزرگ ترین فاجعه زیست محیطی در۳۰ سال اخیر، رای پارلمان عراق به توقف فعالیت یک شرکت کردی در میدان نفتی کرکوک و بی اهمیت بودن اختلالات کوتاه‌مدت در عرضه جهانی نفت از دیدگاه اوپک، مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

محموله دیگری از میعانات گازی ایران روانه کره جنوبی می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، در پی برخورد نفتکش ایرانی حامل میعانات گازی به مقصد کره جنوبی با کشتی باری چین، اکنون شرکت «هانویا توتال پتروکمیکال» خریدار این میعانات، خواستار تحویل یک محموله دیگر از سوی ایران شده است.
    تاکنون پیکر یکی از 32 خدمه نفتکش ایرانی که مفقود شده اند، در سواحل دریای چین پیدا شده است.

    **حادثه نشت نفتکش ایرانی ممکن است بزرگ ترین فاجعه نفتی جهان در حدود 30 سال اخیر باشد
    رویترز به نقل از شبکه تلویزیونی سی. سی. تی. وی چین اعلام کرد: پس از گذشت سه روز از حادثه برخورد نفتکش ایرانی با کشتی باری چین در سواحل شرقی دریای چین و با وجود تلاش های گروه نجات، این نفتکش هنوز در حال سوختن است و احتمال انفجار و به گل نشستن آن همواره بیشتر می شود.
    میزان آلودگی محیطی و اندازه لکه نفتی ایجاد شده از نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات معادل تقریبی یک میلیون بشکه به مقصد کره جنوبی، هنوز به طور دقیق مشخص نشده، اما این حادثه ممکن است وخیم ترین فاجعه محیط زیست را از سال 1991 تاکنون رقم بزند.

    **عراق خواهان توقف فعالیت شرکت کردی در میدان نفتی کرکوک است
    به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، پارلمان عراق، در نشست اخیر خود توقف فعالیت شرکت کردی «کار» در میدانهای نفتی کرکوک را تصویب کرد.
    یک منبع آگاه پارلمانی عراق گفت: پیشنهاد ارائه شده از سوی کمیسیون های انرژی و دارایی و حقوقی، مبنی بر ملزم شدن وزارت نفت کشور به متوقف کردن فعالیت شرکت «کار» در میدان های نفتی کرکوک، بررسی شد و نمایندگان به آن رای مثبت دادند.
    «نیچروان بارزانی» نخست وزیر منطقه کردستان در نخستین واکنش، این تصمیم پارلمان عراق را رد و اعلام کرد که پارلمان حق ندارد دستور توقف فعالیت «کار» با شرکت های مختلف نفتی را صادر کند.

    **اوپک به اختلالات کوتاه‌مدت در عرضه جهانی نفت اهمیت نمی دهد
    رویترز به نقل از یک مقام ارشد عضو سازمان اوپک اعلام کرد که این سازمان در حال بررسی ناآرامی ها و بحران های اقتصادی در برخی کشورهای تولیدکننده نفت از جمله ونزوئلا و ایران است و تنها در صورت بروز اختلال جدی و مستمر در عرضه جهانی نفت، دیگر اعضای اوپک به تولید خود خواهند افزود.
    به گفته این منبع، اوپک به اختلالات کوتاه مدت اهمیت نمی دهد و در سطح تولید تعیین شده تغییری ایجاد نمی کند.

    **ابرنفتکش‌ها، قربانی توافق جهانی اوپک
    به گزارش بلومبرگ، راهبرد سازمان اوپک، برای کاهش عرضه جهانی نفت و پایان دادن به مازاد عرضه، منجر به ایجاد بحران در زنجیره عرضه نفت به خصوص برای ابرنفتکش هایی که نفت را میان کشورها حمل می کنند، شده است.
    به گفته «اولیویر جاکوب»، مدیر شرکت تحقیقات بازار نفت «پتروماتریکس» سوئیس، میانگین درآمد کشتی های نفتی در سال 2017 میلادی بیش از نصف کاهش یافت که از سال 2009 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است و تمدید اخیر توافق اوپک برای ادامه کاهش سطح تولید تا پایان سال 2018 میلادی، به این بحران می افزاید.
    وی افزود: توافق اوپک موجب کاهش چشمگیر شمار محموله ها از خاورمیانه به آسیا شده است.

    برچسب ها