عصر خودرو

در نظرسنجی کیتکو صورت گرفت؛

دوئل سرمایه گذاران و کارشناسان برای پیش بینی بهای طلا

عصر بازار: کیتکودر حالی که قیمت جهانی طلا برای چهارمین هفته متوالی با کاهش روبرو شده، نظرسنجی اخیر کیتکو اختلاف نظر سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی در خصوص بهای آینده طلا را نشان می دهد.

دوئل سرمایه گذاران و کارشناسان برای پیش بینی بهای طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در حالیکه سرمایه گذاران براساس نظرسنجی کیکتو، پیش بینی کرده اند قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش بیشتری روبرو می شود ولی کارشناسان اقتصادی به افزایش قیمت طلا رای داده اند.

    بر اساس این گزارش قیمت طلا روز پنج شنبه به کمتر از 1073 دلار رسید که این پایین ترین رقم در 5 سال و نیم اخیر به شمار می رود.

    به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی علت اصلی افت شدید قیمت طلا در روزهای اخیر، بیشتر شدن گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر بوده است؛ تقویت ارزش دلار نیز تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا داشته است.

    در نظرسنجی آنلاین کیتکو 400 سرمایه گذار شرکت کرده اند که از این تعداد 223 نفر معادل 56 درصد به کاهش قیمت طلا در هفته جاری رای داده اند.

    از طرفی 125 نفر دیگر معادل 31 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت و 52 نفر معادل 13 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

    برخی سرمایه گذاران بر این باورند که هزینه تولید هر اونس طلا در شرایط کنونی حدود 700 دلار است و این مساله موجب خواهد شد تا قیمت طلا با افت بیشتری روبرو شود. در واقع قیمت طلا اکنون فراتر از قیمت واقعی و حقیقی آن است.

    اما برخلاف سرمایه گذاران که معتقد به افت قیمت طلا هستند، از 14 کارشناس ارشد اقتصادی که در نظر سنجی اخیر کیتکو شرکت کرده اند، 8 نفر معادل 57 درصد به افزایش قیمت طلا در هفته آینده رای داده اند. 4 نفر معادل 29 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده کاهش خواهد یافت و 2 نفر معادل 14 درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا در این مدت تغییر نخواهد کرد.

    به نظر می رسد واکنش بازار به افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو بیش از حد بوده و افت قیمت طلا به 1075 دلار در هر اونس تاحدی نشانگر این مساله بوده است.

    برخی تحلیلگران بر این باورند که اگر طلا بتواند در روزهای آینده سطح حمایتی 1070 دلاری را حفظ کند به زودی با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو