عصر خودرو

یارانه بگیران به ۶۷ میلیون نفر می رسند

عصر بازار- یارانه نقدی به عنوان یکی از مهم ترین موضوعات برای دهک های کم درآمد جامعه محسوب می شود که در بودجه سال آینده شاهد منابع مربوط به این بخش هستیم که با این اوصاف یارانه بگیران از ۷۶ میلیون نفر به ۶۷ میلیون نفر تقلیل خواهند یافت.

یارانه بگیران به ۶۷ میلیون نفر می رسند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، با توجه به کاهش بودجه هدفمندی یارانه ها در سال آینده، قرار است دولت یارانه چند میلیون نفر از دهک های پردرآمد جامعه را حذف و این مبلغ را صرف اشتغال و سلامت کم درآمدها کنند.

    این درحالی است که در روز گذشته در کمیسیون تلفیق یارانه 33 میلیون نفر تعیین و تکلیف شد و به گفته یوسف نژاد سخنگوی این کمیسیون قرار است رقم منبع درآمدی دولتی از محل هدفمندی یارانه‌ها از سال جاری 48 هزار میلیارد تومان برای سال آینده این رقم به 37 هزار میلیارد تومان طبق پیشنهاد دولت در لایحه بودجه 97 کاهش یابد و از این رقم از این رقم 23 هزار میلیارد تومان به یارانه نقدی و غیرنقدی، 7 هزار میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق در خانوارهایی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند اختصاص داده شده؛ البته از این محل برای یارانه نان و خرید تضمینی گندم نیز سه هزار و 300 میلیارد تومان و برای بخش سلامت نیز سه هزار و 700 میلیارد تومان دولت پیشنهاد داده که جمعا به 37 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

    نکته قابل توجه اینجاست  که در حال حاضر بیش از 76 میلیون نفر یارانه دریافت می کنند که با وجود کاهش بودجه این قسمت در سال آینده نیمی ازاین افراد از گردونه حذف خواهند شد و طبیعتا هنگامی که درآمد دولت از رقم 48 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها به 37 هزار میلیارد تومان کاهش می‌یابد.

    با این اوصاف و کاهش بودجه هدفمندی یارانه به 37 میلیارد تومان در سال آینده، می توان پیش بینی کرد که از میان 76 میلیون نفر تنها 67 میلیون نفر یارانه دریافت خواهند کرد و مابقی از لیست دریافت حذف می شوند تا درآمد و هزینه این بخش صرف امور دیگر چون اشتغال و سلامت دهک های پایین شود.

    حال با توجه به برنامه ریزی دولت برای حذف یارانه 9 میلیون نفر باید منتظر ماند و دید دولت از چه روش صحیحی قصد حذف دهک های پردرآمد از گردونه را دارد؟

    برچسب ها