عصر خودرو

ارس صنعتی ترین منطقه آزاد ایران

عصر بازار: محمد علی زاده مهدی در گفت و گو با عصر بازار گفت:منطقه اقتصادی، تجاری،صنعتی آزاد ارس با شعار ”ارس صنعتی ترین منطقه آزاد ایران” در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه شرکت کرده است.

ارس صنعتی ترین منطقه آزاد ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷:۰۰

    او در این خصوص بیان کرد:این بدان معنا نیست که سایر مناطق آزاد صنعتی نیستند ولی ما با امکاناتی که فراهم کرده ایم و با تنوعی که درصنعت منطقه به وجود آمده شرایط مناسبی برای ورود و جذب سرمایه گذاران فراهم شده است.
    او ادامه داد:هم اکنون دویست واحد سرمایه گذاری در حال فعالیت است که 10 درصد آن متعلق به سرمایه داران خارجی است و بیش از دویست واحد دیگر نیز در حال احداث است که به پنج بخش صنعت،گردشگری،ترانزیت،علم و فناوری و کشاورزی  تقسیم می‌شود.
    در بخش صنعت احداث سایت های مختلف صنعتی از جمله 125هکتار سایت صنایع پاک و بیش از پانصد هکتار سایت نیمه کاره و در حال ساخت وجود دارد.
    منطقه آزاد ارس دارای پتانسیل های گردشگری زیادی برخورداراست‌،او با اشاره به این مطلب اضافه کرد:در بخش گردشگری مرمت آثار و اماکن تاریخی ،بهسازی حاشیه رود ارس،پارک لب مرزی کوهستان و گردشگاههای مهم و دیدنی که با بهسازی جاده ها وبهبود حمل و نقل ریلی بین المللی ارس که قدیمیترین خط ریلی برقی ایران را دارد باعث افزایش و راحتی گردشگران شده است.
    زاده مهدی نمایشگاه امسال را بسیار مفید دانست  واضافه کرد: ورود سرمایه های خارجی و افزایش مبادلات بین المللی باعث شکوفایی صنعت کشور ما می‌شود و منطقه آزاد ارس آماده پشتیبانی و حمایت از هرگونه مراودات برون مرزی را دارد.

    برچسب ها