عصر خودرو

تحلیل بازارهای جهانی ؛

امید به بهبود

عصر بازار- پس از یک دوره به نسبت طولانی با نوسانات هیجانی در بازارهای جهانی و عبور از سال گذشته میلادی، این انتظار که در بازارها اتفاقات جدیدی روی دهند، وجود دارد.

امید به بهبود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، این رویدادها در مرحله اول بیشتر بر مبنای ریسک‌گریزی و اصلاح قیمت‌ها خواهد بود و در مراحل بعدی پیدا کردن روندهای جدید بر مبنای اوضاع اقتصادی است. افزایش سیالیت بازار طی یک تا دو ماه آینده و فروکش کردن تدریجی هیجانات از نتایج این رفتار بازار خواهد بود و ورود معامله‌گران عمده بازار به عرصه معاملات نیز پیش شرط این وضعیت است که به احتمال زیاد اتفاق خواهد افتاد.
    طلا جهانی
    صعودی اما ناپایدار
    شروع سال جدید برای طلا با افزایش قیمت همراه بود و قیمت طلا جهانی تا 1320 دلار در هر اونس نیز صعود کرد؛ اما آنچه که ذهن خریداران را مشغول کرده، زمان نامناسب این افزایش قیمت است که  در غیاب بزرگان بازار انجام شده و احتمال نزول‌های سریع را نیز در خود مستتر دارد. با توجه به این رفتار بازار احتمال ناپایداری قیمت در بالای 1300 دلار در هر اونس زیاد بوده و باوجود ظاهر صعودی آن، باید ریسک گریزی بیشتری را برای خریدهای خود در نظر بگیریم.
    به این ترتیب، در صورتی که تا پایان ماه میلادی جاری قیمت طلا از 1256 دلار پایین‌تر نرود، بازار آمادگی روانی برای قیمت‌های 1400 دلار در هر اونس را نیز خواهد داشت. برای این هفته خرید در 1307 و 1300 دلار برای صعود تا 1315 و 1320 دلار از ریسک کمتری برخوردار است، ولی حد خروج در زیر 1297 دلار قرار دارد و مدیریت سرمایه سختگیرانه نیز الزامی است.
    نفت
    همراه با انتظارات
    نفت به آرامی در حال صعود و رسیدن به اهداف مورد نظر در ناحیه 63 دلار در هر بشکه است و با وجود پیش‌بینی‌های موجود برای نفت بالای 70 دلار در هر بشکه، به نظر می‌رسد این پیش‌بینی‌ها پیش نیازهایی هم دارد و هنوز بازار قدرت حفظ قیمت‌های بالای 63 دلار را ندارد. اما گذر زمان در این قیمت جسارت خریداران را زیادتر کرده و امکان صعود قیمت نفت به بالای 63 دلار را نیز ممکن است؛ البته برای تحقق این مهم، نیاز به زمان بیشتر برای ظهور شواهد است. در حال حاضر برای ورود دوباره به موقعیت خرید و همراهی بازار 59 و 59.7 دلار در هر بشکه کم ریسک‌ترین قیمت‌ها هستند و حد خروج نیز در 58.6 دلار قرار دارد.
    داوجونز
    زمانی برای اصلاح
    در حالی که طی دو هفته گذشته عبور از ناحیه 25 هزار واحد برای این شاخص ممکن نشده است، در عوض احتمال اصلاح این شاخص تا  24 هزار و 380 واحد و 24 هزار واحد قوت گرفته است و به احتمال زیاد شروع سال جدید با افت این شاخص همراه خواهد بود. با توجه به صعودی بودن روند بلند مدت در این شاخص، توصیه به فروش از ریسک نسبی بالاتری برخوردار است و توصیه می‌شود مدیریت سرمایه خود را به تناسب این ریسک در نظر گرفته و از روال قبلی معاملات خود کمی فاصله بگیرید. همچنین به دلیل ریسک‌های اضافه در این هفته، نمی‌توان توصیه ورود به این شاخص کرد و بهتر است تا افزایش قدرت نزول یا صعود صبر کرد.
    شاخص دلار
    افق‌های محدود
    شاخص دلار در نهایت توانست سطح 93 دلار را رد کرده و نزول‌های بیشتر را در دستور کار خود قرار دهد. اگر چه احتمال شکست کف قبلی در 91 واحد زیادتر شده است، در مرحله اول، اهداف خیلی دور نخواهند بود و فعلا 90.5 و 90 واحد محتمل‌ترین اهداف هستند. به دلیل کمبود قدرت فروشندگان در میان مدت اهدافی دورتر از 90 واحد تعریف نمی‌شود و باید منتظر رفتار بازار به این سطح باشیم. برای این هفته فروش در 92.2 و 92.65 واحد با حد خروج 93 واحد از کمترین ریسک برخوردار خواهند بود و اهداف نیز در 90.5 و 90 واحد هستند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو