عصر خودرو

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک بیان کرد

صدور ضمانت نامه های اعتباری برای صنایع کوچک

عصر بازار- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: در حال حاضر انواع ضمانت نامه‌های اعتباری و پیمانکاری با شرایط سهل و حمایتی برای صنایع کوچک صادر می‌شود.

صدور ضمانت نامه های اعتباری برای صنایع کوچک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در دیدار با مدیر امور بین الملل صندوق ضمانت اعتباری کره جنوبی بر تعامل و استفاده از تجربیات و ظرفیت‌های کره تاکید کرد.

    محمدحسین مقیسه در این دیدار گفت: جایگاه صنایع کوچک در اقتصاد ایران بالا است و در حال حاضر بیش از 90 درصد صنعت ایران که بالغ بر 80 هزار واحد می‌باشد را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند.

    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: دولت برنامه‌های متنوعی برای تقویت صنایع کوچک در غالب نوسازی، توانمند سازی و آموزش در برنامه دارد که امیدواریم بتوانیم از تجربیات کره جنوبی در این زمینه بهره ببریم

    وی گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک قدمت طولانی ندارد و نزدیک به 10 سال از فعالیت آن می‌گذرد و مهمترین هدف آن، فراهم آوردن موجبات توسعه سرمایه گذاری بخش غیردولتی در صنایع کوچک، کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرح‌های اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی، با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری به صنایع کوچک است.

    مقیسه افزود: در حال حاضر انواع ضمانت نامه‌های اعتباری و پیمانکاری با شرایط سهل و حمایتی برای صنایع کوچک صادر می‌شود.

    در این دیدار مدیر امور بین الملل صندوق ضمانت اعتباری کره جنوبی ضمن استقیال از گسترش همکاری‌های بین دو کشور گفت: آمادگی داریم زمینه انتقال تجربیات را به ایران فراهم کنیم.

    جونگ گو لی افزود: این صندوق در سال 2016 با یک دفتر مرکزی،9 دفتر منطقه‌ای و 107 شعبه، 51% سهم بازار را در کشور کره در اختیار دارد.

    وی گفت: صندوق ضمانت اعتباری کره جنوبی با 2300 پرسنل، 4.7 میلیارد دلار سرمایه اولیه دارد و تا پایان سال 2016 رقمی معادل 42 میلیارد دلار انواع ضمانت نامه صادر کرده است.

    وی گفت: این میزان ضمانت نامه جهت کمک به تأمین مالی بالغ بر 205 هزار کسب و کار کوچک و متوسط بوده است.

    مدیر امور بین الملل صندوق ضمانت اعتباری کره جنوبی افزود: سرمایه اولیه و بودجه‌های مورد نیاز این صندوق توسط بانک مرکزی کره تأمین میگردد.

    بنا براین گزارش، صندوق ضمانت اعتباری کره جنوبی (KODIT) همتای صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، در کره جنوبی است که در سال 1976 به منظور صدور ضمانت نامه جهت تأمین کسری وثیقه کسب و کار‌های کسب و کار‌های کوچک و متوسط (SMEs) تأسیس شده است.

    شرکت‌های Kibo و KOREG نیز به ترتیب 24 و 25 درصد سهم بازار کره جنوبی در صدور ضمانت نامه اعتباری را دارا هستند.

    برچسب ها