عصر خودرو

دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی؛

فعالیت ۳۰۰ هزار فروشنده اینترنتی در ایران

عصر بازار- دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی گفت: بر اساس اعلام مراجع معتبر، ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار فروشنده اینترنتی در ایران وجود دارد که ۵۰ هزار فروشنده در سایت‌ها در حال فعالیت هستند.

فعالیت ۳۰۰ هزار فروشنده اینترنتی در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا, رضا الفت نسب، دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی درباره تاثیر فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی بر  کسب و کارهای اینترنتی ایران گفت: تعداد بسیار زیادی از افراد در تلگرام و اینستاگرام به تبلیغات و فروش کالا به عنوان یک شغل مشغول بودند، بارها از سوی نهادهای مختلف نیز اعلام شد که باید این فضا  برای فعالیت ساماندهی شود اما در این مسئله اختلاف نظر وجود داشت. دولت معتقد است که شبکه‌های اجتماعی بستری مناسب است اما سیستم قضایی کشور اعتقاد دارد هرگونه استفاده تجاری از سیستم‌های خارجی ممنوع است و همین مسئله باعث شد تا بسیاری از بسترهای مارکتینگ در سیستم‌های خارجی در اختیار کاربر ایرانی قرار نگیرد.

    دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنت با اشاره به تعداد فروشندگان اینترنتی و کسب و کارهای مجازی در کشور گفت: بر اساس اعلام مراجع معتبر، 200 تا 300 هزار فروشنده اینترنتی در ایران وجود دارد و 50 هزار فروشنده در سایت‌های فروش در حال فعالیت هستند و بیشتر از 200 هزار فروشنده در شبکه‌های اجتماعی در حال ارائه کالا یا خدمات هستند و توانستند از این راه، کارآفرینی و کسب درآمد کنند. موضوع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی به صورت قطعی به فروشندگان اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی ضرر جدی وارد کرده و باعث بلاتکلیفی آن‌ها شده است. این مسئله حتی برای استارت آپ‌ها هم تبعاتی در بر داشته است.

    وی افزود: موضوع کندی یا قطعی دسترسی به اینترنت علاوه بر کسب و کارهای اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی به صورت محسوس کسب و کارهای اینترنتی که به صورت رسمی در سایت‌ها به فعالیت مشغول هستند را هدف قرار داده است. افرادی که در این کسب و کارها مشغول هستند، فرزندان همین کشور هستند و مسئولان باید به پیامدهای تصمیمات خود توجه داشته باشند.

    الفت‌نسب در توصیه به کسب و کارهای اینترنتی کشور گفت: به کسب و کارهای اینترنتی که در شبکه‌ اجتماعی تلگرام فعالیت داشتند، توصیه می‌کنم علاوه بر تداوم فعالیت در این شبکه‌ تا زمان مشخص شدن وضعیت نهایی آن در شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز عضو شوند و کار خود را آغاز کنند.

    دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی با بیان این که شبکه ملی اطلاعات راه حلی برای رفع مشکلات و عدم ایجاد محدودیت برای کسب و کارها است، گفت: در صورتی که شبکه ملی اطلاعات داشته باشیم می‌توانیم سایت‌هایی که نقش مخرب برای نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارند را محدود کنیم و دیگر کسب و کارهای اینترنتی کشور  به هر دلیلی دچار محدودیت نشوند و مردم نیز بتوانند بدون هیچ مشکلی از فضای مجازی استفاده کنند.

    رضا الفت نسب افزود: در سال 1388 و ایجاد برخی تجمعات اعتراضی، کشور در زمینه کسب و کارهای مجازی از جمله فروش اینترنتی و استارت آپ‌ها حرف زیادی برای گفتن نداشت و افراد  به گستردگی امروز در آن زمان فعالیت نداشتند اما هم اکنون کسب و کارهای مجازی یکی از پایه‌های مهم اقتصاد کشور به عنوان اقتصاد دیجیتالی است. با ایجاد کوچکترین محدودیت یک زنجیره بزرگ شامل تامین کننده، تولید کننده، سازمان و سرمایه گذاران درگیر می‌شوند که می‌تواند نابودی یک کسب و کار را در پی داشته باشد.

    وی تاکید کرد: زمانی که محدودیت زیاد برای هر مسئله‌ای با مدت زمان طولانی وجود داشته باشد، سرمایه‌گذار داخلی و خارجی جرأت ورود به بازار استارت آپ را ندارد چرا که ریسکی بزرگ است و ممکن است با کوچک‌ترین محدودیت، سرمایه‌ای بزرگ کاهش پیدا کند یا صفر شود.

    دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی درباره آمار ضرر و زیان کسب و کارهای اینترنتی و نوپا و مجموعه فعالان تلگرام و اینستاگرام خاطر نشان کرد: قطعا زیان وارد شده اما هیچ آماری برای  زیان  فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام در دسترس نیست و هیچ آماری تایید نمی‌شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو