عصر خودرو

صادرات ۱.۵ میلیارد دلار کالای غیرنفتی از آذربایجان شرقی

عصر بازار- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماه گذشته انواع کالاهای غیرنفتی به ارزش ۱.۵میلیارد دلار از این استان به خارج از کشور صادر شد.

صادرات ۱.۵ میلیارد دلار کالای غیرنفتی از آذربایجان شرقی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا, حسین نجاتی با بیان اینکه این کالاها به 101 کشور صادر شد؛ افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش حدود 200 میلیون دلار افزایش نشان می دهد.
    وی ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی در 9 ماه سال گذشته را حدود 1.3 میلیارد دلار اعلام و اظهار کرد: امسال کالاهای صادراتی استان از نظر ارزش بیش از 15درصد افزایش یافته است.
    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی یادآوری کرد: 45.5 درصد کالاهای صادارتی استان صنعتی بوده و بقیه مربوط به سایر محصولات از جمله پتروشیمی، کشاورزی، فرش و صنایع دستی و فلزات است.
    نجاتی با بیان اینکه صادرات از گمرک های استان در 9 ماهه سال گذشته منفی بود، ادامه داد: در سال جاری صادرات از گمرک های آذربایجان شرقی مثبت شده و واحدهای صنعتی صادرات خود را از گمرک های استان انجام می‌دهند.
    وی گفت: کالاهای صادراتی استان بیشتر به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان، روسیه، پاکستان، ایتالیا و بلغارستان ارسال شد.
    آذربایجان شرقی با 3.9 میلیون نفر جمعیت در شمال غرب کشور با برخورداری از گمرک های تبریز، جلفا، نوردوز، بناب و مراغه در عرصه صادرات و واردات کالا فعال است.
    داشتن ظرفیت های تولیدی - صنعتی بالا در سایه فعالیت بیش از 4 هزار واحد تولیدی، داشتن مرز مشترک با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان از جمله مزیت های نسبی استان در حوزه صادرات است.
    آذربایجان شرقی همچنین دروازه صادرات کالاهای کشورمان به بازار کشورهای همسود و نیز اروپا از طریق ترکیه محسوب می شود.

    برچسب ها