عصر خودرو

رییس جمهور ونزوئلا دستور انتشار ۱۰۰ میلیون واحد ارز مجازی را داد

عصر بازار- رییس جمهور ونزوئلا فرمان انتشار ۶ میلیارد دلار ارز رمزنگار ملی این کشور را صادر کرد.

رییس جمهور ونزوئلا دستور انتشار ۱۰۰ میلیون واحد ارز مجازی را داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، ونزوئلا در حال انتشار یک صد میلیون واحد «پترو» پول دیجیتال خود به ارزش 5 میلیارد و 900 میلیون دلار است تا از این طریق در مقابل رکود اقتصادی که با تحریم های آمریکا ایجاد شده، رهایی پیدا کند. پترو با ذخایر نفت، الماس و طلا ونزوئلا پشتیبانی می شود.

    در همین حال «نیکولاس مادورو» رییس جمهور ونزوئلا در تلویزیون دولتی این کشور دستور انتشار 100 میلیون واحد پترو را که دارای حمایت قانونی و تایید شده از ثروت نفت ونزوئلا است را داد. ارزش هر پترو معادل یک بشکه نفت ونزوئلا است.

    بر همین اساس، در اوایل ماه دسمابر سال گذشته میلادی رییس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که کشورش قصد عرضه ارز رمزنگار ملی را دارد. انتظار می رود فناوری بلاک چین به ونزوئلا کمک کند تا بر تحریم های مالی که توسط آمریکا علیه این کشور وضع شده، فائق آید و سیستم ارزی خود را تسهیل بخشد.

    همچنین وزیر دارایی ونزوئلا نسبت به مزایای این ارز رمزنگار برای انجام تراکنش های مالی و ایجاد گزینه های جدید فاینانس تاکید کرد و بطور کل این موضوع می تواند به بولیوار (واحد پول ونزوئلا) که از دو سال پیش به دلیل مشکلات اقتصادی این کشور در حال سقوط آزاد است، کمک کند.

    برچسب ها