عصر خودرو

شمارش معکوس چین برای ایجاد ابرمعدنکاران زغال سنگ

عصر بازار- چین قصد دارد شرکت‌های معدنی زغال سنگ بسیار بزرگ متعددی را تا پایان سال ۲۰۲۰ ایجاد کند.

شمارش معکوس چین برای ایجاد ابرمعدنکاران زغال سنگ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور تا پایان سال 2020 قصد دارد شماری ابرمعدنکار ایجاد کند که هر یک ظرفیت تولید صد میلیون تن زغال سنگ را در سال خواهد داشت و در بازار جهانی رقابت کرده و به مدرنیزه شدن این بخش کمک خواهند کرد.

    طبق اعلام اداره ملی انرژی چین، این کشور سال گذشته بیش از 4000 معدن زغال سنگ با مجموع ظرفیت 3.41 میلیارد تن در سال داشت.

    تنها شش شرکت از میان شرکت‌های معدنی زغال سنگ چین در حال حاضر قادر به تولید بیش از 100 میلیون تن در سال هستند. برنامه کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین به دنبال خرید سال گذشته شرکت نیروی دولتی چاینا گودیان از سوی شنهوا برای ایجاد بزرگترین شرکت نیروی جهان صورت می‌گیرد.

    برنامه جدید دولت چین برای ایجاد ابرمعدن‌کارها، بخشی از تلاش پکن برای متحول کردن بخش دولتی مقروض و ناکارآمد، کاهش شمار شرکت‌ها و ایجاد شرکت‌هایی با توان رقابت جهانی در بسیاری از بخش‌ ها از جمله تولید نیرو، کشتیرانی و فلزات است.

    همچنین این برنامه در شرایطی اعلام می‌شود که پکن با تشویق افزایش مصرف انرژی‌های پاک و محدودیت استفاده از زغال سنگ که برای تولید عمده برق چین مورد استفاده قرار می‌گیرد، جنگ خود با مه‌دود را عمیق‌تر کرده است.

    بر اساس گزارش رویترز، از جمله اقداماتی که در این برنامه پیشنهاد شده، تشویق صنعت زغال سنگ برای انجام قراردادهای بیشتر با شرکت‌های کشتیرانی، صنعت آهن و فولاد است. همچنین این برنامه خواستار ادامه حذف تولید قدیمی و تشویق معادن کوچک و ناکارآمد به تعطیلی شده است.

    چین تحت یک برنامه پنج ساله تا سال 2020 متعهد شده حدود 800 میلیون تن ظرفیت قدیمی را حذف کرده و حدود 500 میلیون تن تولید پیشرفته را اضافه کند. تولید زغال سنگ تا سال 2020 به حدود 3.9 میلیارد تن در سال خواهد رسید.

    برچسب ها