عصر خودرو

معاملات سبز و شیرین در بازارهای قاره آمریکا

عصر بازار- بازارها در سراسر جهان شروع خوبی را برای سال ۲۰۱۸ میلادی انتخاب کردند در حالی که داده های اقتصادی منتشر شده از سه قاره نشان از افزایش سرعت رونق اقتصادی و تأثیرگذاری مثبت آن بر بازارهای سهام است.

معاملات سبز و شیرین در بازارهای قاره آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، خوش بینی ها در خصوص چشم انداز مثبت اقتصادی در روز جمعه کمی تعدیل شد در حالی که خبرهای نرخ بیکاری در آمریکا نیز در روزجمعه منتشر و  موجب شد شاخص های اس اند پی و فوتسی لندن رکورد جدیدی را به ثبت برسانند.

    در هفته گذشته، خبرهای خوش اقتصادی در چین و اروپا موجب شد بازارها با اهرم جدیدی برای روند صعودی مواجه شوند و شاخص فوتسی جهانی به چهاردهمین ماه افزایش رسید.

    رشد تقاضای جهانی برای نفت موجب شد قیمت نفت برنت نیز به بالای 70 دلار در هر بشکه برسد که رکورد سال 2015 میلادی را نیز پشت سر گذاشت.

    در هفته گذشته شاخص فوتسی جهانی با رشد 2.7 درصدی همراه شد در حالی که شاخص اس اند پی در همین بازه زمانی 2.6 درصد رشد داشت و شاخص معیار آمریکا با بهترین عملکرد خود نسبت به سال 2010 میلادی همراه شد.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تلاش زیادی برای جلب توجه عموم در خصوص چهره جدید ریاست جمهوری خود داشته است و با توئیت جدید در خصوص روند صعودی بازار اظهار نظر کرده است.

    از طرف دیگر؛ اصلاح قوانین مالیاتی جدید، انتظار بازار را نسبت به گزارش های مالی شرکت ها تغییر داده است.

    انتشار آمارهای اقتصادی در رز جمعه در آمریکا نشان از افزایش 2.5 درصدی متوسط درآمد در این کشور داد اما هنوز تغییر چندانی در خصوص نرخ بیکاری داده نشده است.

    اما در کانادا اوضاع بهتر بود، انتشار نرخ بیکاری در این کشور نشان از کاهش میزان بیکاری داشته در حالی که در بازار ارز نیز قیمت دلار کانادا در مقایسه با دلار آمریکا رشد یک درصدی داشته است و افزایش نرخ بهره را تا اطلاع ثانویه در این کشور معلق کرده است.

    این روند موجب شد در بازارهای قاره آمریکا آخرین روز کاری به خیر و خوشی به پایان برسد . شاخص داوجونز با رشد 0.8 درصدی و اس اند پی با افزایش 0.7 درصدی همراه شد در حالی که شاخص نزدک 0.8 درصد افزایش یافت.

    در آرژانتین نیز شاخص اصلی بازار این کشور توانست رشد 0.4 درصدی را از خود به جای بگذارد . در حالی که پرو با رشد 0.3 درصدی شاخص اصلی مواجه شد.

    در برزیل، شاخص اصلی بوسپا رشد 0.5 درصدی داشت در حالی که شاخص اس اند پی بورس مکزیک توانست 0.2 درصد روند صعودی را از خود به جای بگذارد .

    برچسب ها