عصر خودرو

نرخ برابری یورو در مقابل دلار برای چهارمین هفته پیاپی بالا رفت

عصر بازار- بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینوستینگ قبرس که داده های اقتصادی را ثبت می کند، نرخ برابری یورو در مقابل دلار هفته گذشته برای چهارمین هفته پیاپی افزایش یافت و ۰.۲ درصد نسبت به هفته پیش از آن افزایش یافت.

نرخ برابری یورو در مقابل دلار برای چهارمین هفته پیاپی بالا رفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، با این حال بعد از ظهر دیروز (جمعه) نرخ برابری دلار در مقابل یورو بالا رفت.
    خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها در پایان معاملات بعد از ظهر دیروز بازارهای جهانی بالا رفت، زیرا سرمایه گذاران پیش بینی کردند، افزایش کمتر از انتظار اشتغال غیرکشاورزی در آمریکا بر تصمیم بانک مرکزی این کشور برای افزایش چند باره نرخ بهره در سال 2018 تاثیر نخواهد گذاشت.
    اشتغال غیر کشاورزی آمریکا در ماه دسامبر (آذر - دی) 148 هزار واحد افزایش یافت در حالی که اقتصاددانان انتظار داشتند 190 هزار واحد افزایش یابد. بازنگری آمار اشتغال در ماه های اکتبر (مهر - آبان) و نوامبر (آبان - آذر) نیز نشان می دهد افزایش اشتغال در این دو ماه روی هم 9 هزار واحد کمتر از آمار اولیه آن بوده است.
    پس از انتشار آمار اشتغال غیرکشاورزی آمریکا توسط وزارت کار این کشور، ابتدا نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزهای اصلی اندکی کاهش یافت، اما سپس بالا رفت و روند صعود آن شتاب گرفت.
    نرخ برابری دلار در مقابل ین در آخرین معاملات بعد از ظهر دیروز 0.3 درصد افزایش یافت و به 113.14 رسید، در حالی که نرخ برابری یورو در مقابل دلار با 0.2 درصد کاهش به 1.20 رسید.
    شاخص دلار که نرخ برابری دلار را در مقابل 6 ارز اصلی شامل یورو، ین ژاپن، دلار کانادا، پوند انگلیس، فرانک سوییس و کرون نروژ اندازه می گیرد، نسبت به پنج شنبه گذشته 0.1 درصد افزایش پیدا کرد.
    بانک مرکزی آمریکا که پس از وقوع رکود بزرگ سال 2008 به منظور تقویت اقتصاد این کشور اقدام به بازخرید تریلیاردها دلار اوراق قرضه دولتی و کاهش نرخ بهره به حدود صفر کرده بود، از سال 2015 با کاهش نرخ بیکاری و افزایش سطح اشتغال در این کشور که مهمترین شاخص رونق اقتصادی به شمار می رود، تصمیم به افزایش نرخ بهره گرفت و در دسامبر همان سال برای نخستین بار نرخ بهره را افزایش داد.
    نرخ بیکاری این کشور که پس از بحران مالی سال 2008 جهان به 9.4 درصد رسیده بود در سال 2017 به 4.1 درصد کاهش یافته است و انتظار می رود در سال 2018 بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را چند بار افزایش دهد.
    افزایش نرخ بهره یا هزینه استقراض پول، با کاهش حجم پول در گردش به بالا رفتن ارزش پول کمک می کند.
    مهمترین چالشی که بانک مرکزی آمریکا با آن روبروست این است که چطور نرخ تورم بسیار پایین این کشور را با نرخ بیکاری و بازارهای مالی اشباع شده در تعادل قرار دهد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو