عصر خودرو

تشکر رییس بورس از توجه و اهتمام رییس جمهور بر توسعه بازار سرمایه؛

سازمان بورس به ارتقاء شفافیت و کارایی و حفظ حقوق سهامداران پایبند است

عصر بازار: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن مهم تشریح نامه اخیر رییس جمهور به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در خصوص'ضرورت رونق بخشی به اقتصاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی و تدوین برنامه جامع اصلاح نظام بانکی و توسعه بازار سرمایه' از تلاش این سازمان برای ارتقاء بازار سرمایه در قالب وظایف این سازمان خبر داد.

سازمان بورس به ارتقاء شفافیت و کارایی و حفظ حقوق سهامداران پایبند است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمد فطانت ضمن تشکر و قدردانی از رییس جمهور بابت این نامه، افزود: نامه رییس جمهور در این مقطع مهم تاریخی و توجه و اهتمام ویژه دکتر روحانی به بازار سرمایه و نقش آن در اقتصاد مقاومتی، قابل تقدیر است.

    وی با اشاره به اهمیت سرفصل های ابلاغ شده به بازار سرمایه توسط رییس جمهور، افزود: تشکیل کمیته های علمی و اجرایی برای عملیاتی کردن دستور رییس جمهور در حوزه بازار سرمایه به منظور هدایت تأمین مالی نیازهای بلندمدت به سمت بازار سرمایه، هدایت تأمین مالی نیازهای بنگاه های بزرگ اقتصادی از طریق بازار سرمایه و بازنگری در قوانین و مقررات بازار سرمایه در جهت تعمیق و افزایش سهم آن در تأمین مالی اقتصاد در دستور کار سازمان بورس قرار گرفته است.

    فطانت اظهار داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه کاملی برای جذب سرمایه گذاری خارجی تدوین کرده تا با پایش شرایط کشور و روابط بین المللی، زیرساخت های لازم را برای حضور سرمایه گذاری خارجی فراهم سازد.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار یادآور شد: امروز ریل گذاری مناسب در اقتصاد کشور صورت گرفته به ویژه در شرایطی که براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و تدابیر دولت، تحقق اقتصاد مقاومتی و نیز خروج غیرتورمی از رکود در اولویت برنامه های اقتصادی کشور قرار دارد.

    وی تحقق این مهم را با هدف نگاهی برابر به بازارهای مالی و پولی نیازمند عواملی دانست و گفت: ایفای نقش محوری بازار سرمایـه در تأمین مالی بنگاه های اقتصادی با تقویت بازار اولیه، همراستـا با افزایش جذابیت بازار ثانویـه ازطریق ارتقـاء سطح شفافیت و نقد شوندگی در این بـازار، توسعه و تنوع بخشی به ابزارها و نهادهای مالـی، بهره گیری حداکثـری از ظرفیت ارکان و نهادهای مالی فعال بازار سرمایـه، تسهیل فرآیندهای کاری، تعامل مستمر و دوسویه با ذینفعان بازار سرمایه، ارتقاء سطح سواد مالی در کشـور و پاسداشت سرمایـه انسانی به عنوان مهمترین دارایی بازار سرمایه محقق خواهد شد.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: بی تردید سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای ایفای وظایف قانونی و دستور رییس جمهور به ارتقاء شفافیت و کارایی بازار سرمایه، پیگیری حقـوق و مطالبات سهامداران، توسعه فرهنگ سهامداری و در نهایت به توسعه بازار سرمایه پایبنـد و متعهد خواهد بـود و در این مسیـر، با برنامه ریزی علمی، نهایت اهتمام را خواهد داشت.

    گفتنی است در اواسط تیرماه جاری رییس جمهوری در نامه مهمی به معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه باید برنامه جامع اصلاح نظام بانکی و توسعه بازار اولیه سرمایه تدوین شود، رونق بخشی به اقتصاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت ملی دانست.

    روحانی در بخشی از این نامه در حوزه بازار سرمایه، هدایت تأمین مالی نیازهای بلندمدت به سمت بازار سرمایه و یا منابع خارجی، هدایت تأمین مالی نیازهای بنگاه های بزرگ اقتصادی از طریق بازار سرمایه و همچنین بازنگری در قوانین و مقررات بازار سرمایه در جهت تعمیق و افزایش سهم آن در تأمین مالی اقتصاد را امری ضروری دانست.

    برچسب ها