عصر خودرو

اقتصاد جهان ۱۶ تریلیون دلار بدهکارتر شد

عصر بازار- میزان بدهی کشورهای جهان در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ میلادی به رقم بی سابقه ۲۳۳ تریلیون دلار رسیده که بیش از ۱۶ تریلیون دلار بالاتر از رقم ثبت شده در پایان سال ۲۰۱۶ است.

اقتصاد جهان ۱۶ تریلیون دلار بدهکارتر شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، انستیتوی مالیه بین المللی اعلام کرد، میزان بدهی کشورهای جهان در سه ماهه سوم سال 2017 میلادی به رقم بی سابقه 233 تریلیون دلار رسیده که بیش از 16 تریلیون دلار بالاتر از رقم ثبت شده در پایان سال 2016 بوده است. بدهی غیرمالی اشخاص خصوصی در کشورهای کانادا، فرانسه، هنگ کنگ، کره جنوبی، سوئیس و ترکیه به بالاترین رقم های خود رسیده است.

    در عین حال، همزمان با شتاب گرفتن رشد اقتصاد جهانی، نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان برای چهارمین دوره سه ماهه متوالی کاهش یافته است. این نسبت هم اکنون حدود 318 درصد است که 3 درصد کمتر از رقم بالای ثبت شده در سه ماهه سوم سال 2016 است.

    تحلیلگران موسسه مالیه بین المللی در یادداشتی نوشتند: «مجموعه ای از عواملی نظیر رشد بالای اقتصادی، افزایش نرخ تورم (چین و ترکیه) و تلاش ها برای جلوگیری از رشد بی ثبات ساز بدهی ها (چین و کانادا) همگی در کاهش این (نسبت بدهی به رشد ناخالص داخلی) موثر بوده اند.»

    با وجود این تحول مثبت، به اعتقاد تحلیلگران مالیه بین المللی، رقم بالای بدهی کشورهای جهان، ضمن افزایش نگرانی ها از کاهش ظرفیت استقراض شرکت ها و دولت های به شدت مقروض می تواند تلاش های بانک های مرکزی جهان برای افزایش نرخ بهره را با کندی مواجه کند.

    برچسب ها