عصر خودرو

اپل سردمدار رقابت جهانی یک تریلیون دلاری شدن

عصر بازار- در سال ۲۰۱۸ اولین شرکت با ارزش ۱ تیریلیون دلاری در بازار سرمایه در صورت ادامه افزایش قیمت سهام فناوری در سال ۲۰۱۷ ظهور خواهد کرد.

اپل سردمدار رقابت جهانی یک تریلیون دلاری شدن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایران آنلاین, رقابت تبدیل شدن به اولین شرکت یک تریلیون دلاری در جهان در حالی کلید خورده که چشم ها در دنیا به غول های فناوری مثل اپل، آمازون، فیس بوک، آلفابت مادر شرکت گوگل دوخته شده است. مفسران اقتصادی و سرمایه گذاران اینطور پیش بینی می کنند که در سال 2018 اولین شرکت با ارزش 1 تیریلیون دلاری در بازار سرمایه در صورت ادامه افزایش قیمت سهام فناوری در سال 2017 ظهور خواهد کرد.

    اپل در این رقابت از دیگر شرکت ها پیشروتر است. ارزیابی ها ارزش  869 میلیارد دلاری این شرکت را در روزسه شنبه نشان می دهد، رقمی که با  افزایش قیمت سهام شرکت و سرمایه در گردش آن افزایش پیدا می کند. اپل در سال 1997 در آستانه ورشکستگی قرار گرفت. در آن زمان که موسس شرکت استیو جابز  دوباره سکان هدایت آن را به دست گرفت، اپل برای یک تیریلیون دلاری شدن به افزایش 15 درصدی قیمت سهام نیاز داشت. سهام اپل در سال گذشته 47 درصد رشد کرده است.

    مجله سرمایه گذاری بارون در شماره گذشته اش اعلام کرد که اپل ممکن است یک تریلیون دلاری شود اما فکر نمی کنیم قله رشد اپل به زودی فتح شود. اپل در سال مالی گذشته 229 میلیارد دلار درآمد کسب کرد و به سود 48 میلیارد دلاری رسید که تقریبا مایکروسافت و جی پی مورگان هم آن را کسب کردند.

    دیوید رولف مدیرعامل سرمایه گذاری در شرکای Wedgewood در گفت وگو با نشریه بارون گفت: برای یافتن شرکت های بزرگ باید به دوره راکفلرها و استاندارد اویل بروید. دیگر شرکت ها بیشتر دنبال فروش و درآمد هستند اما اپل توانسته بیش از 80 درصد از سود ناخالص در صنعت تلفن های هوشمند را جذب کند.

    جرج سالمون یک تحلیلگر بازار گفته است که که رشد سهام در سال 2018 پیش از یک تیریلیون دلاری شدن یکی از کمپانی ها پیش بینی شده بود. فیس بوک، گوگل، آمازون بخش عمده ای از بار رشد را به دوش می کشند. بخش فناوری ایالات متحده آمریکا نقش بیشتری در رونق بازار سهام جهانی ایفا می کند. هرچند اپل به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت های فناورانه امکان شکستن مرز یک تریلیون دلاری شدن را دارد.

    برچسب ها