عصر خودرو

گزارش روز؛

گروه کانی های غیر فلزی بر مدار صعود

عصر بازار: طبق انتظار به دلیل رخدادهای منفی اقتصادی و سیاسی چند روز گذشته و با عقب نشینی محسوس خریداران، منفی شدن مجدد اکثر گروه ها و نمادها و کاهش حجم دادوستدها را نظاره گر بودیم که در این بین ادامه رشد گروه قندی و متعادل نشدن دو نماد قزوین و قصفها علیرغم رشد حدود ۱۵ درصدی و همچنین رشد گروه کوچک دیگری به نام کانی های غیر فلزی از ادامه شرایط سخت و کمبود نقدینگی بازار سرمایه حکایت دارد.

گروه کانی های غیر فلزی بر مدار صعود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در این بین گروه قطعه ساز شرایط بهتری داشتند و اکثرا مثبت دنبال شدند. در اواخر بازار افزایش تقاضا و معاملات مثبت گروه لیزینگی به دلیل ادامه حمایت های سهامداران عمده و قرار داشتن در سطوح حمایتی را مشاهده نمودیم همچنین صف فروش نماد حفارس در گروه حمل و نقل جمع شد اما با توجه به رشد سریع قیمت سهم و وجود واگرایی منفی و شرایط نامطلوب بنیادی پرریسک ارزیابی می شود. نماد خزر با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، متوقف شد.

    گروه بیمه ای بعد از شروعی منفی اکثرا با افزایش حجم معاملات، متعادل و مثبت شدند. در گروه های بانکی، سرمایه گذاری همچنان دادوستدهای متعادل و محدود را نظاره گر بودیم که در این بین معاملات مثبت نمادهای حکمت، وخاور، وامید، وبهمن، وصندوق و وبیمه نمایان تر بود همچنین نماد وغدیر با معاملات متعادل و منفی سبب افت حدود 12 واحدی شاخص کل گردید.

    انتشار اخبار منفی سیاسی و اقتصادی از آمریکا و اروپا در چند روز اخیر، کاهش قیمت های جهانی فلزات پایه، نفت و حتی طلا را در پی داشت که سبب شد دادوستدهای متعادل و منفی گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، فلزی و معدنی را نظاره گر باشیم که در این بین صف خرید و معاملات مثبت برخی نمادها همچون شسینا، شپدیس، ومعادن، فلوله، فولای، شاراک، شپلی، شفارس، شفارا، فزرین و تاپیکو چشم نوازی می نمود. نماد شکلر پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه با رشد حدود 11.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. در پی لغو دو مجمع سالانه و فوق العاده هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که قرار بود 29 مهر برگزار شود، این شرکت چهارشنبه گذشته اقدام به تشکیل این دو مجمع در پژوهشگاه صنعت نفت با حضور 96 درصد سهامداران کرد.در این دو مجمع بعد از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره توسط مدیر عامل و گزارش حسابرس، صورت های سال مالی 31 خرداد 94 تصویب و مقرر شد به ازای هر سهم 50 تومان سود تقسیم شود. سود سهامداران حقیقی از اول آذر با مراجعه به شعب بانک تجارت قابل دریافت است . زمان قطعی و جدید سود سهامداران حقوقی هم در جلسه هیات مدیره هلدیگ پتروشیمی فارس تعیین و اعلام خواهد شد. در مجمع فوق العاده این شرکت هم درباره افزایش سرمایه 101 درصدی تصمیم گیری و مقرر شد سرمایه "فارس" از محل سود انباشته از 2 هزار و 478 میلیارد تومان کنونی به 5 هزار میلیارد تومان برسد.

    در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای لسرما، بالاس، بکام، رتکو و بالبر صف خرید و مثبت و بقیه اکثرا منفی دنبال شدند همچنین نماد آکنتور بعد از مجمع عادی سالیانه و تقسیم سود 16 تومانی با افت حدود 3 درصدی به گردونه معاملات بازگشت.

    گروه های ساختمانی و سیمانی اکثرا کم حجم و منفی پی گیر شدند و نمادهای سصفها و سبهان با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم،( تعدیل منفی به ترتیب 18.7 و 22 درصدی) متوقف شدند. گروه قندی اکثرا همچنان مثبت و پرتقاضا دنبال شدند تا جایی که قند اصفهان و قند قزوین حتی بعد از گره معاملاتی مثبت و رشد حدود 15 درصدی متعادل نشدند و قند قزوین همچنان با صف خرید پرحجمی به کار خود پایان داد. اکثر کانی های غیر فلزی نیز مثبت و همراه صف خرید دنبال شدند.

    در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای تاپیکو و شپدیس با رشد 14.12 واحدی به ارتفاع 63,070 واحدی رسید که در این بین نمادهای اخابر و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را داشتند. با توجه به افزایش تقاضا در برخی گروه ها همچون گروه بیمه ای و لیزینگی در اواخر دادوستدها، احتمالا فردا بازاری متعادل با گرایشی مثبت اما همچنان کم حجم را نظاره گر باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها