عصر خودرو

ادامه بی وقفه صادرات نفت ایران

عصر بازار- ادامه بی وقفه صادرات نفت ایران ، گزارش موسسه سرمایه گذاری مودی درباره فراز و نشیب قیمت نفت در سال جاری میلادی، رکورد زنی تولید نفت روسیه در سال ۲۰۱۷ میلادی و دو برابر شدن ظرفیت انتقال نفت خط لوله روسیه-چین، مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

ادامه بی وقفه صادرات نفت ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، ایران به عنوان سومین تولیدکننده بزرگ سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روزانه حدود سه میلیون و 800 هزار بشکه نفت تولید می کند.

    **مودی: قیمت نفت در سال جاری میلادی فزاز و نشیب بسیاری دارد
    رویترز به نقل از موسسه سرمایه گذاری مودی نوشت: با توجه به رشد اخیر عرضه نفت و گاز طبیعی آمریکا، حتی با افزایش سطح تقاضا، انتظار می رود قیمت های جهانی نفت در سال 2018 میلادی با نوسان بسیار بین 40 تا 60 دلار برسد.
    مودی که علت افزایش اخیر و موقتی قیمت ها را تمدید توافق اوپک و ناآرامی های سیاسی در خاورمیانه می داند، اعلام کرد: دلایلی نظیر افزایش تولید نفت شیل آمریکا، مازاد سطح ذخایر جهانی و نبود پایبندی احتمالی به توافق کاهش تولید اوپک، می تواند موجب نوسان در قیمت های نفت شود، به ویژه اینکه رشد تقاضای جهانی چشمگیر نباشد.

    **تولید نفت روسیه در سال 2017 میلادی به رکورد 30 ساله رسید
    رویترز به نقل از وزارت انرژی روسیه گزارش کرد که میانگین تولید روزانه نفت این کشور در پایان سال گذشته میلادی به 10 میلیون و 980 هزار بشکه رسید که بیشترین میزان در 30 سال اخیر در تاریخ روسیه به شمار می رود؛ گرچه به علت پیوستن روسیه به توافق کاهش تولید در سال 2017 میلادی، سرعت این رشد در مقایسه با سال 2016 میلادی کمتر شده است.
    میانگین تولید روزانه نفت روسیه در سال های 2015 و 2016 میلادی به ترتیب 10 میلیون و 720 هزار و 10 میلیون و 960 هزار بشکه بوده است.
    تولید نفت و میعانات گازی این کشور درمجموع در ماه پایانی سال گذشته میلادی (دسامبر)10 میلیون و 950 هزار بشکه در روز گزارش شد، در حالی که این میزان در ماه نوامبر (آبان - آذر) 10میلیون و 940 هزار بشکه در روز ثبت شده بود.

    **ظرفیت انتقال نفت خط لوله روسیه-چین 2 برابر شد
    به گزارش شبکه راشاتودی روسیه، توسعه خط لوله انتقال نفت از روسیه به چین و ایجاد مرحله جدید آن که روز نخست سال جدید میلادی راه اندازی شد، عامل دو برابر شدن ظرفیت صادرات این محصول و همچنین روسیه به جای آنگولا و عربستان به عنوان عرضه کننده اصلی نفت به چین محسوب شود.
    مرحله جدید این خط لوله که ساخت آن اوت 2016 آغاز شده بود، سبب می شود که صدور نفت روسیه به چین از 15 میلیون تن به 30 میلیون تن (حدود 600 هزار بشکه در روز) برسد.
    خط لوله اصلی انتقال نفت به چین نیز روز نخست ژانویه 2011 راه اندازی شده بود.

    **همکاری نفتی روسیه و چین برای اروپا گران تمام می شود
    به گزارش رویترز، موسسه مشاوره انرژی «اف جی یی» پیش بینی کرد؛ با توجه به اینکه قرار است روسیه بیشتر نفت خود را به بازار چین عرضه کند، قیمت این محصول در قاره سبز افزایش یابد.
    روسیه یک سوم گاز اروپا را تامین می کند و اکنون، بزرگترین عرضه کننده نفت به چین به شمار می رود.
    روسیه قصد دارد، با افزایش سهم خود از بازار نفت چین، در سال جاری میلادی تا 200 هزار بشکه در روز، عرضه نفت به این کشور را افزایش دهد و در عوض از پایان ژانویه جاری،160 هزار بشکه در روز از عرضه نفت به اروپا بکاهد.

    برچسب ها