عصر خودرو

در هفته گذشته ثبت شد؛

قرارداد تحویل اردیبهشت،صدرنشین بازار آتی

عصر بازار: کاهش ارزش فلز زرد در بازارهای جهانی برای چهارمین هفته پیاپی موجب روند نزولی سکه در بازار آتی بورس کالای ایران و بازار نقدی شد.

قرارداد تحویل اردیبهشت،صدرنشین بازار آتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  بورس کالای ایران ، طی هفته گذشته از سررسیدهای فعال در بازار آتی سکه طلا، بیش‌ترین حجم معاملات با 24 هزار و 474 قرارداد و به ارزش بیش از دو هزار میلیارد و 317 میلیون ریال به قرارداد تحویل اردیبهشت سال آینده اختصاص داشت.  این در شرایطی است که سر رسید اسفند ماه با حجم دو هزار و 654 قرارداد و به ارزش بیش از 249 میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.

    رتبه سوم معاملات به قرارداد آتی سکه تحویل آبان با 956  قرارداد به ارزش 89 میلیارد ریال اختصاص یافت. همچنین قرارداد تحویل دی نیز که حجم معاملات کمتری را نسبت به سایر سر رسیدها تجربه کرد و با 951 قرارداد به ارزش بیش 88 میلیارد ریال در رده آخر سررسیدهای بازار آتی سکه قرار گرفت.
    از سویی حجم معاملات آتی سکه طلا طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به 23 هزار و 776  قرارداد و ارزش آن به بیش از 2 هزار میلیارد و 196 میلیون ریال رسید.
    همچنین در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بهای سکه در بازار آتی نسبت به ابتدای هفته تغییر چندانی را تجربه نکرد؛ به طوری که سکه سررسید آبان ماه با کاهش 0/05 درصدی با نرخ 914 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت 913 هزار تومان به فروش رسید که افت 0/1 درصدی را در روز پنج شنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت 916 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/05 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل اردیبهشت با قیمت 921 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و افت 0/17 درصدی را نسبت به روز چهارشنبه اخیر تجربه کرد.
    از سویی در بازار سکه نقدی نیز روز پنج شنبه گذشته همزمان باهم مسیری متغیرهای کلیدی بر قیمت سکه یعنی طلای جهانی و نرخ ارز، با افت قیمت روبه رو شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت 913 هزار تومان رسید. نیم‌سکه نیز با قیمت 461 هزار تومان، ربع سکه با قیمت 248 و سکه یک گرمی با نرخ 166 هزار تومان در این روز به فروش رسید.
    به عقیده برخی از تحلیلگران بازار طلا، بهای اونس در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای اقتصادی آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو قرار خواهد داشت که این موضوع تاثیر زیادی بر روند بهای سکه در بازار داخلی خواهد گذاشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو