عصر خودرو

مدیرعامل شرکت رایان بورس :

افزایش ۴۰ درصدی نرخ افشای اطلاعات مالی در سامانه کدال

عصر بازار- با ابلاغ و اجرای دستورالعمل جدید سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص توقف و بازگشایی نمادها در بازار سرمایه و افشای نمادهای تحت احتیاط و مشمول فرایند تعلیق، نرخ اطلاع‌رسانی و انتشار اطلاعات مالی در سامانه کدال افزایش چشمگیری داشته است.

افزایش ۴۰ درصدی نرخ افشای اطلاعات مالی در سامانه کدال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، روح‌اله دهقان، مدیرعامل شرکت رایان بورس با اعلام این خبر گفت: پس از ابلاغ دستورالعمل جدید به ناشران و ارایه فهرست نمادهای تحت احتیاط و مشمول فرایند تعلیق و نیز نمایش دلایل مرتبط با این نمادها، پایبندی و الزام ناشران به افشای اطلاعات مالی و شفاف سازی از طریق این سامانه به طور قابل ملاحظه ای افزایش داشته است؛ به طوری که تعداد اطلاعات مالی منتشر شده در سامانه کدال در بازه زمانی ابتدای دی ماه تا امروز در مقایسه با مدت مشابه قبل از ابلاغ و اجرای دستورالعمل افزایش 40 درصدی را نشان می‌دهد.

    دهقان افزود: میزان این رشد موید این مطلب است که نمایش عمومی وضعیت هر ناشر به لحاظ میزان ارایه به موقع اطلاعات و رعایت دستورالعمل های مربوطه می‌تواند سبب افزایش تعهد ناشران در ارائه به موقع و صحیح اطلاعات مالی شود.

    وی تصریح کرد: به طور مثال ناشرانی که ماه های متمادی از انتشار گزارش فعالیت ماهانه خود سرباز می‌زدند، در فاصله اندکی پس از افشای این لیست اطلاعات خود را در سامانه کدال به روز کردند تا همه بتوانند در جریان فعالیت این ناشران قرار گرفته و با دید بازتر و تحلیل دقیق‌تری اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

    یادآور می شود، دستورالعمل اجرایی جدید در خصوص افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان پس از بررسی‌های کارشناسی در تاریخ 29 آذرماه ابلاغ و بر اساس متن آن از تاریخ 9 دی‌ماه اجرایی شد. این دستورالعمل ترتیبات جدیدی را در خصوص نحوه افشای اطلاعات از سوی ناشران و توقف و بازگشایی نمادها مقرر کرده است.

    برچسب ها