عصر خودرو

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور :

امسال واردات سیگار به ۲ میلیارد نخ کاهش می‌یابد

عصر بازار- رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفت: واردات سیگار کشور از حدود چهار میلیارد نخ در سال گذشته امسال به حدود ۲ میلیارد نخ کاهش خواهد رفت.

امسال واردات سیگار به ۲ میلیارد نخ کاهش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، 'علی اصغر رمزی' امروز سه شنبه در بیست و هشتمین جلسه کارگروه فرهنگی- اجتماعی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: مصرف سالیانه سیگار در کشور حدود 55 میلیارد نخ است.
    به گفته این مقام مسئول، قانون برنامه پنجم تکلیفی بر عهده دولت گذاشته که بر مبنای آن کل واردات سیگار باید به تولید داخل تبدیل شود.
    وی بیان داشت: هرچند این مهم تا سه سال و نیم اجرایی نشد، اما امروز عمده واردات به تولید داخل تبدیل شده است.
    رمزی بیان داشت: واردات رسمی سیگار در سال 94، 16 میلیارد و 400 میلیون نخ بود که در سال 95 به چهار میلیارد نخ کاهش یافت و مطابق برنامه ریزی ها امسال به کمتر از 2 میلیارد نخ کاهش خواهد یافت.
    وی خاطرنشان کرد: تولید سیگار کشور در سال 93 به میزان 29 میلیارد نخ بود که در هفت کارخانه انجام می شد، اما وارد کنندگان را ملزم کردیم که در داخل تولید کنند.
    رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور ادامه داد: تولید سیگار در سال گذشته به 45 میلیارد نخ افزایش یافت و برنامه امسال تولید 50 میلیارد نخ است.
    این مقام مسئول تصریح کرد: نسبت تولید داخلی به مصرف سیگار که در سال 93 حدود 52 درصد بود، امسال به بیش از 92 درصد افزایش خواهد یافت.
    وی همچنین با یادآوری 12 میلیارد نخ قاچاق سیگار در سال 93 خاطرنشان کرد: قاچاق این کالا در سال گذشته به 6 میلیارد نخ کاهش یافت و پیش بینی می‌شود امسال به حدود سه میلیارد نخ کاهش یابد.
    رمزی اظهار داشت: اکنون شاهد افزایش 23 درصدی صادرات سیگار در هر ماه هستم، اما هنوز به یک میلیارد نخ صادرات نرسیده ایم.
    وی همچنین با اشاره به تغییر سیستم توزیع سیگار از شکل سنتی که در اختیار چند توزیع کننده اصلی در کشور بود، یادآور شد: اکنون هزار و 200 توزیع کننده استانی و کشوری سیگار داریم.
    این مسئول همچنین به راه‌اندازی سامانه برخط برای کل سیستم تولید، توزیع، انبارداری و نقل و انتقال سیگار در آینده نزدیک خبر داد که این سامانه مطابق قانون برنامه ششم در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار خواهد گرفت.
    وی بیان داشت: در نظر داریم واردات سیگار را در کشور به صفر برسانیم و همه برندهای که در کشور استفاده می‌شوند را به داخل کشور بیاوریم.
    رمزی خاطرنشان کرد: تاکنون هزار و 300 اشتغال مستقیم و بیش از چهار هزار اشتغال غیر مستقیم در 10 کارخانه راه اندازی شده ایجاد شده و علاوه بر آنها 2 کارخانه دیگر نیز تا پایان سال ایجاد خواهد شد.

    برچسب ها