عصر خودرو

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

تعدیل نرخ سود بانکی؛ عامل رشد معاملات مسکن

عصر بازار- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تعدیل نرخ سود بانکی عامل رشد معاملات مسکن بوده است، گفت: افزایش عرضه بیش از تقاضا جلوی حبابی شدن قیمت ها را گرفته است.

تعدیل نرخ سود بانکی؛ عامل رشد معاملات مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، مجید کیان‌پور با اشاره به آمار بانک مرکزی در خصوص رشد 50 درصدی معاملات مسکن در آذرماه سال جاری به نسبت سال گذشته، گفت: رشد معاملات مسکن  به عوامل مختلفی بستگی دارد اما تاثیر آن در جامعه مشهود است.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر به دنبال خروج از رکود مسکن و تحقق رونق در این بازار هستیم باید بسته‌های سیاستی حمایتی مناسب از سوی دولت ارائه شود، افزود: ارائه تسهیلات مناسب، کنترل نرخ سود بانکی، مالیات بر ارزش افزوده و اولین مالیات نقل و انتقال می تواند از مولفه هایی باشد که ساماندهی بازار مسکن را تسهیل کند.

    نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه همه عوامل تاثیر گذار در ساماندهی بازار مسکن باید به سمت و سویی هدایت شود که منجر به افزایش معاملات شود، تصریح کرد: افزایش تعداد معاملات می تواند به ذوب شدن یخ بازار مسکن و همچنین شکسته شدن رکود بازار کمک کند.

    کیان پور با بیان اینکه رونق مسکن حداقل 30 درصد اقتصاد ما را به حرکت در می آورد، گفت: با رونق بازار مسکن اشتغال پایدار در بسیاری از مشاغل مرتبط با صنعت ساختمانی صورت می گیرد که این در نهایت برای کاهش آمار بیکاری نیز مفید است.

    وی با تاکید بر اینکه مسکن یک موضوع فرابخشی بوده و متعلق به یک ارگان یا دستگاه خاص نیست، افزود: با تصمیم گیری صحیح می توان شرایط را به سمت و سویی هدایت کرد که با افزایش تعداد معاملات تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار شده و ساماندهی بازار صورت بگیرد.

    باید جلوی حباب قیمت مسکن گرفته شود

    این نماینده مردم در مجلس دهم، همچنین با اشاره به آمار بانک مرکزی در خصوص رشد 15درصدی نرخ مسکن در سال جاری به نسبت سال گذشته، افزود: افزایش عرضه بیش از تقاضا جلوی حبابی شدن قیمت ها را گرفته و می تواند ساماندهی بازار به نحو مطلوب را انجام دهد.

    کیان پور با تاکید بر اینکه کنترل بازار مسکن باید در حیطه نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی با یک یا دو درصد تغییر باشد، گفت: اگر بازار مسکن بتواند در حد نرخ تورم رشد قیمت را تجربه کند دوران رونق و فروغ خود را به دست می آورد.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از عوامل دیگر رشد معاملات مسکن تعدیل نرخ سود بانکی است، افزود: با تعدیل نرخ سود بانکی شاهد هستیم که سپرده های مردم به سمت بازار مسکن، بورس، صنعت و اشتغال شاید زمینه سازی و هدایت شود.

    برچسب ها